fredag 29 februari 2008

Sol och en stor kopp te...

Solen skiner fantastiskt idag det gnistrar om snön och det är så vitt att det tar ont i ögonen.. det sista kan ju bero på förkylningen.. vem vet;0)Sett från vårt vardagsrums fönster, (barbapappa)- den gjutna grillen lutar av snön och tjälen i backen. Hundarna har sprungit upp stigar runt huset.. ser lite lustigt ut. JAG LÄNGTAR UUUUT.

Vädret är ju fantastiskt och det är sportlov och här sitter man med eksem på benen av stress, dunder förkyld och feber..inte för att tala om klådan av eksemet...man borde väl ändå kunna ta det lugnt och tillåta sig vara sjuk. Men inte jag, nej måste stressa utan anledning i hjärnkontoret så klåda uppstår..det är väl sjukt om något;D

Nåväl, har ju en dotter som smörade mor sin.. lakrits och citron te i stor kopp med trevlig text fick jag under min näsa när jag deppar...Igår var det glass nu blev det tekopp och håning...det måste sägas som nalle puh!!!

Ha det bra! jag ska krypa under täcket snart och sova mig frisk det gjorde min son jämt när han var liten och sjuk;=)

tack för alla krya på dig hälsningar..det värmer en extra frusen själ just nu hihi.
Kramis Lotta

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hallå där sjuklingen... Vad är det med oss? Var har vi dragit på oss samma envisa bacill? Vi som inte ens tungrullats *asg* Nåja, du har det bra som har någon som skämmer bort dig.
Jag är gräsänka, S jobbar hela helgen och inga barn har jag heller... Försökte muta C att komma hit men Boden hägrade :)
Det är synd om mig!!! *övergiven*

Tittar vidare på Greys Anatomy och är lycklig över att min läkare INTE ser ut som han. Jag tror dig absolut!

Snoriga kramar Vero

Handplockat sa...

*ler*
du var ju snabb i all fall
jag har länge funderat på be dej att skiva ned de underbart härliga rätterna du bjöd på när vi åt så gott på din fezt =)
Så Fler får njuta av dem

Gör det snälla

Krya på dej

mittiminvillervalla sa...

Oj, det verkar ha åkt dit ordentligt! Hör att jättemånga är vrålförkylda på byn. Finns inget tristare än att bara ligga och vänta! Men vad göra! Virusar måste vilas bort! Får fundera ut någon dundermedicin, någon riktig Villervallablandning det kanske hjälper lite ;o)

Jag tog paus en par dagar för att vila min axlar. Dom ska vi bara inte tala om! Dom finns inte! *Skratt* Försöker tänka bort dom så mycket som jag bara kan!

Nu väntar pysselpaus ytterligare några dagar för att vila både mej och dom där som jag egentligen inte har! ;o)

Skickar massor av helande, tillfrisknande och stärkande tankar åt ditt håll! Hoppas du kryar på dej!

Kramisar Monika

Millan sa...

Hoppas du kryat på dej.
Jag känner igen din beskrivning med stress o klåda. Har sånt jag med och imorron börjar det igen. Massor att göra på jobbet!
Är det verkligen såhär det ska vara?
Man borde ta det lungt o ta en dag i taget!
Krya på dej
Kram Millan

mittiminvillervalla sa...

Kikar in och kollar hur sjuklingen har det! Inga nya inlägg så jag antar att du inte är piggelipigg än!

Hoppas du rätar på dej snart och känner pigg som den lilla pigga lärka du brukar vara! :o)

Kramisar Monika

mittiminvillervalla sa...

Hej på dej du lilla glada! ;o)

Jisses, du tror väl jag övergivit dej vid det här laget! Här ser du en som ska ta det lugnt! Gör jag det! NIX! Fast, JA, ibland! ;o) för annars skulle jag då inte orka ränna som jag gör. Idag har jag varit på bussresa till Ikea. Kom hem i stort sett NU! :o)

Ja, vad gör jag eftersom alla flytt sin kos och jag är ensam, jo, slänger mej över datorn så klart! :o) Men det blir bara för denna lilla stunden för nu väntar en kopp the och soffan, för är det något jag är nu, så är det trött!

Självklart går det bra för mej att börja smyckeskursen imorgon. Men om det finns andra hinder så inte gör det något att flytta fram en vecka heller. Det får du bestämma.

*skrattar* du kan inte tro vad jag just raderat bort! Nu sitter jag här och gapskrattar! Jag skrev mitt telefonnr och att du kunde ringa mej om det blev några ändrade planer! Jag MÅSTE vara helstenad! Hahahaha! Eller också håller jag på att vara alldeles för "hemtam" här inne hos dej! *Skratt*!

Om inte jag hör annat så kommer jag sättande med mina pärlor i högsta hugg imorgon 18.30!

Detta får bli allt vid datorn denna dag. För nu tänker jag kantra i soffan :o) Hoppas du hinner med att slänga dej i soffhörnan och bara "vara" du också!

Ses i morrn! :o) KUUUUUL!

Kramisar Monika

Handplockat sa...

åh du måste ju visa bilder från smyckes kursen + recepten snääääääääääääääääällla

(visst är Tomas duktig!)

kramen