torsdag 7 februari 2008

Värmer min frusna själ...

Go kväll jag måste elda i järnspisen är så frusen, kan inte begripa undrar ibland om det är för att jag är lågtryckare.. någon som vet?? Det enda som jag hade krav på när vi byggde ut huset det var en järnspis..och så det blev. Makens krav var ett badkar...ler.. vi hade ett i vår lägenhet..så det hade han saknat.
Men en varm bild på järnspisen där det brinner för fullt vill jag dela med mig. igår hittade jag min kamera.. hi hi den stod där och hånlog åt mig på säng bordet, inte undra på att jag inte hittade den.

Hade faktiskt ett konstigt infall härom kvällen när jag skulle lägga mig, min man var så söt där han låg och sov i en konstig sov ställning. Så vips fram med kameran och fota honom där han sov.. han bara skadade på huvet dan efter när jag berättade att jag fotat honom, kan tyvärr inte dela med mig av de bilderna men dotra skrattade oxå och tyckte han var söt.

Lite bilder i kväll på rummet ska jag bjuda på men lister och annat kommer upp först i helgen, gubben jobba natt och jag hela dagarna, så he bli int´så mycke gjort under veckan.

Fotat i dags ljus tänkte att det kanske ger ett bättre sken än kväll och blixt. det är mycket mönster men jag blev bara kär i tapeten de två vita väggaran lugnar ner lite. Min man gillar den och är nöjd med resultatet, det känns extra kul att han gillar en så galen tapet som jag..hi hi.
Jag har valt petrol-turkos till accent färg i v-rummet och det verkar funka bra till tapeten, jag vill skapa lite 50-60tal men med lite modern touch, har inte denna stil någon annanstans i hemmet men älskar det i v-rummet.

Jag har dessutom i veckan varit så galen att jag beställt ett svart/vit ko skinn till matta...dotra har ett och det är så fint, ska nog visa hennes rum någon dag.
Har varit till stan idag ska visa senare mina fynd...nää nu är det dags att lägga sig nacken värker och jag ska fixa revyns klänningar i helgen så det blir mycket jobb.. bäst att få sova lite..
Kram
Lotta

19 kommentarer:

Unknown sa...

Meeen gumman sååå FINT det blir. Precis DU! Hade tänkt titta förbi dig ikväll, men hamnade i hallen hemma istället. *suck* Har ju lite att göra där. (Vad har jag ställt till med?)

Var förbi på jobbet men du var ju inte där. Hörde att du var i Piteå och tänkte att du inte hunnit hem. Men så hörde jag att du besökt ensamblen *ler* och bidde såååå sugen på dig då :) sällskapet ditt alltså *haha*
Kram V

Unknown sa...

HA! Jag var först att få gratulera till ditt jättefina v-rum...

Cattis sa...

jätteläckert!

snyggt det där med svart/vit och petrol... för det är väl det färgen på ljuslyktorna kallas. Är det inne nu?
Känner att jag behöver ut och kolla in vårens nyheter...

Och badkar blev vi utan när vi flyttade i maj. Jag undrar om man jag ska se till att få installerat till nästa vinter. Jag har saknat det enormt!

Ha en skön fredag
Kram
Cattis

Andrum sa...

Hellelojsan!!

"Rackarns Rune" så gööör snyggt det blev & den mönstrade tapeten var som pricken över i:et till möblerna!! Helt rätt!

Ha en skön helg om vi nu inte ses på Lördag!

Handplockat sa...

kanon coolt
åååh vad ni har jobbat

njut nu och kryyyya på dej

ha det bäst

Guldkorn i min vardag! sa...

Jag blir så AVUNDSJUK på di järnspis precis vad jag skulle behöva just nu är så där hurves frusen,brrrrrr
så snyggt med det turkosa till det svartvita, kommer att bli fint med kohuden.
Lyckliga dig som ha tjuvtitte...
Kram Ulla-Bella

Unknown sa...

Hörde att du var sjuuuuk. Inge kuligt alls.

Vilka läckra handukar du handlat till badrummet! Jag älskar Marimekko. Unnade mig en stuv av det svarta tyget redan i somras, men har inte fått fingrarna ur än... Måsta skärpa mig och få saker till att bli av.

Krya på dig gumman.
Kram på avstånd... Vero

Andrum sa...

Krya på dig nu...

Kramisar :O)

Karin sa...

Hej!
Vilket häftigt vardagsrum! Så snyggt!
Jag blir helt imponerad.
Kan riktigt känna värmen från spisen. Det knastriga ljudet är inte så tokigt det heller.
Ha det gott.
/Karin

Anonym sa...

Kul att du tittade in hos mig.Vad fint med det svartvita rummet lite 50-tal så där.Gamla järnspisar är jättefin och så blir det xtra gott att baka i ugnen på en sån mot en vanlig elspis.Var det du själv som lade in golvet?kram Katta
p.s. koskinn är jättefina d.s.

Smycka dig sa...

Jag lade drygt halva golvet själv sen kom gubben och hjälpte mig...
Däremot fick jag riva tapet, spackla, slipa och tapetsera själv..och det var mycket jobbigare än jag trodde det skulle bli men har ju lite trubbel i nacke och axlar just nu..
Men roligt är det så in i vassen..hi hi tur nog.
Kram

My Lovely Things sa...

Tack för de fina orden om min blogg....

Du har en väldit trevlig blogg du med...
Mysigt med snö bilderna..Jag är en snöfantst...här vinns ingen snö..
kram Anna

Lilla Blanka sa...

Åh vilken fin vedspis..! Jag saknar våran som vi hade i förra huset...det är så fint, och så ger den sån skön värme..Wow ko-skinn låter riktigt fräckt, det skulle jag också vilja ha.
Haha ja, du skulle sett mitt ansiktsuttryck när jag fick syn på den där gamla tvättbrädan i morse hihi, min man sa att jag såg helt galen ut i ögonen hahaha...
Kram
Mia

NICOLINAS BONING sa...

MEN vad mycket snygga inlägg du har gjort sen jag kikade in till dig sist!
Jag förstår att du är nöjd med både rum och alla olika möblerna:-)
Kramar/Birgitta

mittiminvillervalla sa...

Men gud så härligt! :o)
Man kan säga att det är så långt från alla vita bloggar man kan komma! Vilken härlig mix! Originellt och snyggt!

Samma med mej! Jag kan frysa precis hur mycket som helst! Fattar inte! Det är som om man fryser inifrån och ut! Önskar jag hade den däringa järnspisen just nu faktiskt ;o) Sitter här och huttrar! Som vanligt!

Ska bli så kul med revy! Nu behöver man nåt roligt så här i trista februari och revyn förgyller ju alltid!

Kramisar Monika

Unknown sa...

Hoppas du är frisk. Inge kuligt alls med magsjuka. Fy, det går fetbort! Hann ju inte prata med dig när du tittade förbi på lokalen. Vad tror du om klänningarna? Kan du få till det snyggt?
Hoppas jag klarar mig från att bli sjuk, lite jobbigt annars med revyn.

Unknown sa...

ops.... hade lite bråttom där...
Glömde ju kramen!!!

Vero

Unknown sa...

Jo jag vet... men du brukar ju uträtta underverk med nål och tråd :)

Hoppas vi hinner byta några ord när du kommer. Måste rusa!

Kram Vero

mittiminvillervalla sa...

Gulliga Lotta! tack för att du finns! Du skriver alltid så snälla saker hos mej! Uppskattar varje ord!

Kramisar Monika