måndag 18 februari 2008

Dotra 18 år...

Igår fyllde dotra 18 år... vilket kalas det kom mycket folk, buketter och presenter, en riktigt lyckad kväll för dotra. Vi hade beställt smörgåstårta och den var supergod från Cafe"Ätbart".Vi märkte dock vad det tog på krafterna med besök vi var sten trött på kvällen satt och tittade på varann och gjorde en tidig kväll.Vi kände stor tacksamhet att vi fick uppleva denna stora dag med tanke på fredagens tokigheter.

Idag har vi varit till läkare och konstaterat att vi behöver röntgen för att dokumentera skador, och eventuella kommande besvär. Vi har haft ont i nacken och ryggen hela helgen. Min läkare upptäckte stora blåmärken på ländryggen på mig och jag har ju tyckt att det ömmat, men vi skulle nog ha besökt läkare tidigare. Men vem vill ha ambulans när man är så klättra ur bilen själv..tyckte det skulle verka fånigt...men så känns det inte idag. Jag trodde i min enfald att jag skulle bli bättre men så var inte fallet.

Vi var och tittade på bilen idag efter läkar besöket, den var ganska oskadd på vissa partier men dörrarna har några bucklor och frontspoilern och alla innerskärmar var skrot. Dörren jag sparkade upp satt knappt på plats, den hade nog knäckt gångjärnet, bakskuffen hade sina blessyrer,det lutar nog åt att de löser in bilen. Men vad gör det med facit i hand...
Jag trivdes så bra med den bilen så jag måste nog skaffa en likadan när allt elände löst sig.

Tänkte att jag skulle visa mina nya kuddar som jag sytt av gamla gardiner i moare. Det räckte till panelgardiner oxå. Jag sydde dem på torsdagskvällen och det var lika kul denna gång framför symaskinen.
Doris var ju tvungen att inviga de nya kuddarna såklart...
Jag vill passa på att tacka för alla uppmuntrande kommentarer, det känns xtra värmande när man går igenom en sån skrämmande upplevlese. Att skriva här hjälper en att få lite perspektiv på det som hänt...så tack alla gulliga bloggare..
Stor Kram
Lotta


7 kommentarer:

Linneagården sa...

Hejsan!
Vilka fina blommor dottern fick, Grattis i efterskott får man väl säga då.
Vad du har varit flitig vid symaskinen oxå.
Ha en bra kväll. /madelene

Andrum sa...

Grrraaaattiiissssss...i efterskott till Dotra!!!

:O)

Mamma C sa...

Hejsan!
Hittade hit från hjärtan på tråd. Det var fina blommor din dotter fick, och tur att det gick så bra endå i olyckan ni var med om.

mittiminvillervalla sa...

Grattis till dottern! :o)
Vackra blomster!

Kan ju bara tänka mej hur mörbultade ni måste vara!
En traumatisk upplevelse som säkert sitter i ett tag. Huga ligen! Ryser!

Kommer förbi och lämnar min uppgifter till kursen. Har du någon aning om vilken dag kursen kommer att vara? och ev. när den kommer att starta?

Kramar till dej!

Monika

sagolikflora sa...

Hej!
Tack för din rara kommentar hos mig =)

O du... Vilken grej ni verkar varit med om. Låter riktigt obehagligt. Jag blev påkörd av en taxi bil för ett halvår sedan. Han körde på min bil bak. Taxi bilen såg ut som en dragspel. Min bil va ganska välbehållen. Ingen skada på själva karossen. Men spoilern och undersidan va inte så snygg. Jag klarade mig jätte bra. För jag kände på mig att han inte kommer hinna bromsa. För det höll på att bli en seriekrock framför med 5 bilar. Alla bilar hade ca 10 cm ifrån varandra när alla panikbromsat (för ett vägbygge som höll på att starta med koner mitt i vägen, bakom en kurva utan skyltar innan) taxi bilen brakade rakt in i min utan att bromsa. Jag lutade huvudet bakåt och sträckte armarna och grimaserade, DUNK och sen ett rökmoln bakom. Skit obehagligt. Hoppade ur bilen och taxichaffisen va helt paraliserad och satt kvar, så jag öppnade dörren åt honom. Då började fanskapet att vråla på mig att det va mitt fel. Fast resten av alla fem bilarna framför oxå hade stannat och klev ur och lämnade sina nummer som vittnen. Så jag åkte inte på skulden, det va tur. Det va ju hans fel denna gång. Han vart nog så himla chockad, för när han skrikit klart så bad han om ursäkt och kramade mig.
Ja det va min händelse, Usch hoppas det aldrig händer igen.

Hoppas ni kommer undan utan långvariga allvarliga skador. Det låter ju som att ni verkar vara pigga och glada trots allt! Det är tur :)
Kramisar Caroline -<@

Lotta sa...

Hej och tack för kommentaren pa min blogg. Vilken obehaglig upplevelse ni var med om! Hoppas det ordnar sig med ryggar och nackar.

Ang. din kommentar sa är det riktigt skönt att flytta, äntligen en chans att rensa ut gamla grejer och roligt att inreda hemmet. Vi fick ett par rum nytapetserade, och det var ju inte heller fel :)

Titta gärna in igen! Jag planerar att styla om bloggen lite, kommentarer alltid välkomna!

Kram, Lotta

NICOLINAS BONING sa...

Vilken tur ni hade vid olyckan!
Hoppas att dottern inte är avskräckt nu utan att hon fortsätter att övningsköra...
Vad snyggt det blev i hennes rum!
Dom vet allt hur dom vill ha det dom "små" liven.
Grattis till henne förresten:-)
Ha en bra dag.
Kramar/Birgitta