torsdag 6 mars 2008

Muuuu Matta...

Efter en dryg veckas förkylning och frånvaro på bloggen,så var jag äntligen på jobbet på Måndag och jag kan säga att jag skulle varit hemma en dag extra om inte två till på jobbet drabbats av samma elände.. så jag knapra lite panodil och klarade biffen bra;0)

Jag har ju lovat att visa min komatta när jag fick den och jag är riktigt nöjd, den är lagom stor och mycket svart, den första jag fick hem var nästan helvit och det blev lite blek mot golvet... Mattan var lite lång hårig och mysig...det var en vit solfjäder form på nacken som måste ha gjort denna ko väldigt speciell och snygg...En del kanske tycker att det är lite konstigt och otäckt med en ko matta men jag älskar kor och bor granne med en mjölkbonde, så jag ser det som en hyllning till dessa kloka och vackra djur.

Nu ska jag ta det lugnt en stund framför TV:n har varit på språng hela dagen och nu behöver jag sträcka ut min lekamen...
God kväll kära bloggare och tack för att ni tar er tid att besöka och kommentera hos lilla mig...
Kramis
Lotta


15 kommentarer:

Unknown sa...

Men gumsan, det bidde ju jättefint! Vilken förändring i erat vardagsrum. Snyggt med de turkosa detaljerna som bröt av. Skitläckert!!!

Kramen Vero

Handplockat sa...

Ni har ju ett så coolt vardagsrum
förstår att du sitter sär framför Tv´n och myser

Millan sa...

Åh en komatta! Det är ju så mysigt. det skulle jag inte tacka nej till.
Blev fint med den under bordet o de turkosa detaljerna gör ju sitt

Trevlig helg!
Kram Millan

Andrum sa...

Heeej!!

Sicken coool kooo...:O)

Supersnyggt! Me like alot!

Hare bra!

mittiminvillervalla sa...

Hallåj bruttan ;o)

Härligt att du är tillbaka! Skönt att det börjar ljusna på sjukdomsfronten :o)

Din matta blev helt perfekt till allt det andra! Gillar din sammansättning av färger, former och olika stilar. Här finns massor av peronlighet. Jättesnyggt! Du kan du! Duktigt jobbat "Beda"! ;o)

Handplockat visar så mycket fint från butiken nu så jag har inte vågat gå in där *fniss* Är livrädd för att den där shoppinggalna jag ska ploppa fram! Behöver ju inga mer prylar! ;o)

Nu är det bara rusa till sista halvlek av Let´s dance!

Ha det bäääst!

Och en trevlig helg!

Kramisar Monika

Lilla Blanka sa...

Inte kul med sjukdomar, hoppas du får hålla dig frisk nu :)
Kul med en ko-matta, tycker den är jätteläcker!
Det ser jättesnyggt ut i ert vardagsrum!
Kram
Mia

Lönnergårds Anna sa...

Ooooo min lille Emil hade gjort vad som helst om han hade fått flytta hem till dej. Ungen är totalt tokig i kossor och kan spana upp en på flera kilometers håll så rätt va det är råmar han för full halls.

Tacka för utsikts kommentaren. Ja vi har fantastisk utsikt här. På våren går sjön ändå längre upp mot huset så det känns som om man kan ta ett skutt ut i plurret.
Vi får se om olivträdet klarar min hårda behandling.

Ha det gott!

Kramar Anna

husnummer30 sa...

Hej!

Tack för snäll kommentar.

Du visar ju en massa snyggt! Gillar verkligen den tapet ni har i vardagsrummet - cool! Och ko-mattan passar ju utmärkt.

Ha det bra! //Jill.

LOPPISLIV sa...

Tack för din snälla kommentar på min blogg...klart får du länka...Vilken häftig matta...ser coolt ut till era möbler...vilken häftig mix av färg och stil du lyckats med...snyggt med det turkosa som bryter av....Kram Paula

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har här för första gången..
Må gott

Karin sa...

Hej! Så skönt att du mår bättre.
Komattan är underbar. Jag är helt fascinerad av all energi som du/ni lägger på att fixa hemma. Avis är jag också. Ni har ett fantastiskt fint hem.

Intressant att du får städ-ryck. Det får aldrig jag, men däremot min man (hans toleransnivå är nog lägre än min...).

Ha det gott.
Snart är det vår.

Kram Karin

Karin sa...

Självklart kan du visa bilder från min blogg. Bara roligt.
Låter så kul med smyckeskurs. Avis igen.
Lycka till!
Kram Karin

NICOLINAS BONING sa...

Jag vill också ha en komatta...ibland...och ibland inte...fniss...svårt att bestämma mig,får väl se hur det blir till slut:-)
Snyggt blev det hemma hos dig iaf!
Skönt att du mår bättre nu,att vara riktigt dålig är absolut ingen barnlek minsann!
Kramar/Birgitta

Broarne sa...

Hej
Du får gärna länka till min e-butik om du gillar den. Inredning för hem och trädgård.
www.broarne.se
välkommen
Annmarie

Anonym sa...

Vi flyttade til Singapor för lite mer än 1 år sedan, min man jobbar på ett svenskt företag som ville satsa på Asien marknaden o han är ansvarig för det kontoret.
Så vi hade fler länder att välja på i Asien men hade varit här 3 år i rad o det är ett mycket tryggt land att bo i speciellt med barn.Så det fick bli Singapore!

Ha en bra dag, själv ska jag på möte i svenska skolan

Kram kram
Nilla