måndag 31 mars 2008

Längtar till vår och sommar....

Längtan är stor nu...hittade dessa bilder jag tagit på arrangemang. Jag gjorde blomsteruppsättningar till ett bröllop ett år och blev ganska nöjd med resultatet, jag använde rabarber stjälkar, blåklint, marguriter, murgröna, plymspireablad från min egen rabatt och sist jordgubbar.
Längtan blev ännu större...mmmm jordgubbar så gott. Nåväl jag gjorde även en uppsättning framför brudparet och det blev vita syrener som jag fick plocka från kommunens egna träd, jag kan gissa hur det såg ut när jag klippte hejvilt kring kommunens träd;o) Min man tipsade mig om ett ställe där det fanns vilda liljekonvaljer som tidigare tillhört en tomt, murgrönan köpte jag på affären. Klicka på bilden så syns arrangemanget bättre.. det var iaf jätte kul att göra allt ihopa.
Gula rosor från min egen trädgård, få se om de övervintrar i år oxå.

I Lördags hände något kul, jag besökte ortens återbruk, och fyndade...längtar till imorrn då ska maken hämta hem det jag köpt... ska nog visa bilder oxå så ni får se vad tokan dragit hem denna gång. Tack alla GULLIGA BLOGGARE FÖR ALLA SNÄLLA KOMMENTARER!!!!!!
Ha en trevlig fortsättning på veckan
Kramar Lotta

11 kommentarer:

Handplockat sa...

Hej hopp
ja tänk vad du har många strängar på din lyra arrangemang å allt . Jag minns ju det bröllopet jag var ju där och njöt av dina arr =) jag gjorde ju sånghäftet till den festen =)
Sedan i september har jag hjälpt till att planera ett till (är tilltänkt att vara värdinna allt är hemligt än men det är hur kul som helst älskar ju att planera och festfixa) tänk va kul att vara weddingplanner =)

kul med ny möbel så himla spännnnnnde skynda att fota =)

ha det bäst

Gårdsromantik sa...

Vilket vackert och ovanligt arrangemang med rabarber och jordgubbar - smakar verkligen sommar!

De gula rosorna var enorma - hoppas att de kommer fram till våren igen!

Kram Maud

Millan sa...

Vilka fina härliga arrangemang!
Jordgubbarna såg verkligen smaskiga ut.

Nu blev jag ju nyfiken på vad du inhandlat för spännande!

Ha det gott!
Kram

Lotta sa...

Underbara arrangemang! Och visst längtan man massor till våren nu!

Ha det gott!
Kram
Lotta

Andrum sa...

Hej Solstrålen! :O)

Oj, så fina uppsättningar du skapar med dina händer...önskar att jag också kunde sån´t!

Mitt hjärta bultar dock till lite extra då jag ser dina gula rosor...min favvo....vilken doft, jag blir alldeles yr av förtjusning....

Jag håller med dig, visst är det väl ve & skam att vi aldrig stöter ihop...jag jobbade i Lördags och ska jobba Lördag som kommer men då kanske du är ledig?

I alla fall...bäst och pest hemma hos mig kommer snart,bara mina soffor kommer...jag lääängtar!

Ha en himla skön Onsdag i allan fullan fallan!

Kramis!

Lotta sa...

Hej Lotta!

Härligt med blomsterarrangemang, för tankarna till vår och sommar.

Mitt pekfinger är redan mycket bättre, men mitt nästa stora projekt är att rensa mina pärllådor lite och sälja av det jag inte behöver längre. Fast ett och annat örhänge slinker väl emellan :-)

/Lotta med Silverknuten

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅåÅÅÅå sååå fin..vad kul att få göra arrangrmanget!! Jätte vackert o somrigt ju!!!Fint med rabarber i!
spännande att se vad du ska visa!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi;) tror du inte jag sa det till min man.....;) men inte bryr han sig om det!!! Han tycker de är sååå cola,,,,de hackade faktiskt på bilen bakom oss!

usch creepy!!!!!!

Kram goa du o din gokommentar!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Handplockat sa...

hej hopp
jo du jag tror jag sett de där prickiga sakerna på åhlens
något i min smak...
men jag har ju köpstop (vi betalar resan den 15april så inte ens "lössen" vill stanna kvar i den tomma börsen.
lugn hel
Bah...
jag ska ju jobba lörda söndag och mååååååååååånga timmar dessutom...
inget kuligt jobb heller men får väl trösta mej med en hägendazglass här när det är tomt på jobbet

hoppas du får vara ute i soooolen

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan !

Tack för att du lämnade en kommentar hos mig.
fina arrangemang du gjort.
Ska bli kul att se vad du fyndat för nåt spännande...
ha en bra helg.
Kram Pernilla

mittiminvillervalla sa...

Hej svejs L8! ;o)

Hihi! Läckert uttryck från Vero det där! L8. Låter som en militär förläggning. Tur att du inte är en sån för nästan alla såna är ju nedlagda! Hihihi! Men himmel så galet det där blev! ;o)

Vad har du nu fyndat på bruket?! Har du köpt den supervackra gamla sängen. Jag höll på smälla av när jag såg den! Så ljuvlig!

Tack för senast förresten. Jag tycker det är så trevligt på vår kurs. Inte vill jag att det bara ska vara två gånger kvar! Hoppas det blir en till hösten också. Jag anmäler mej på stående! ;o)

Nu har jag varit runt och besökt 3-4 bloggar så nu är det sängen som gäller. Ska bli kul att höra vad du fyndat för något!

Ha en skön söndag imorgon!

Ha det bäst! :o)

Kramelikram

Monika