söndag 6 april 2008

Ny..gamla möbler

Nu ska jag inte hålla er på halster längre men jag har behövt lite tid på mig...jag fick ju inte hem möblerna så fort som jag önskade;) Bilden före... Jag har nämligen hittat några 60 tals skåpar som tidigare varit butiksdiskar hos en hårfrisör. Bara bakgrunden gjorde mig full i skratt men jag blev lite tokig när jag först såg dem hos återbruket och insåg att de skulle passa till mina övriga 60 tals möbler:D
Bild efter...
Så detta är vad tokan hittat på...min man bara stirrade på mig när han först såg dem och sen sa han..jag vill nog se det färdiga resultatet innan jag uttalar mig;)))
Jag insåg fort att jag inte ville ha skjutdörrarna i klarglas utan sätta någon frostad film över glaset.. och jag såg att det kunde funka.

Den ensamma sektionen med bara skjutdörr efter att jag satt på frostad film. Lådhurtsen som dessvärre inte behövs i rummet just nu, sparas till senare. Jag har egentligen andra planer för hela skåp gruppen men just nu får de tjäna sitt syfte på enskilda platser i vardagsrummet;D

Jag hoppas att ni inte observerade allt för mycket på frånvaron av lister här och där...jag hade inte tänkt det jobbet skulle dröja..fast det säger väl alla....

Nä klockan är 11,30 och jag ska jobba imorrn..men jag vill tacka för alla nyfikna kommentarer ni är för roliga och jag älskar att läsa det ni skriver det är ju därför det är så roligt att blogga..att lilla jag kan väcka intresse för någon.. vilken gåta..hihi

Ha en bra vecka kära vänner...

Kramisar Lotta

11 kommentarer:

Millan sa...

Vilket härligt skåp! O det vart verkligen jättefint när du piffade till det.
Alltid kul att fixa i ordning lite fynd. Tyvärr kunde jag inte gå på Lopiis i Lördags men jag laddar för kommande lördag istället och hoppas på massa härliga fynd!

Ha det gott!
Kram Millan

Gårdsromantik sa...

Det blev ju läckert - förstår bara inte att skåpet gick att dela på.
Jättesnyggt med frost på glaset.

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Vad bra att du förklarade - nu får jag det att stämma!

Kram Maud

~~*Pennyshouse*~~ sa...

wow...vad häftigt!
ser super coolt ut ju.

Tackar för tipset angående vägningen.Jag har fått vattendrivande tabletter av min far som jag tar då å då när man känner att inget händer.Han kämpar oxå med vikten...så konstigt att man alltid ska ärva sånt som man inte vill ha...hihihi...

Kram Pernilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så snyggt ju!!! Annorlunda!!!

Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

MOONLOVER´S sa...

så fina bilder det fanns här;) ja nog blir hanhundarna knasig*fniss* Nä men nu fick dom ju en bättre dörr så man ska ju bara se det positiva i de hela;) ha en fin dag. kram

Lönnergårds Anna sa...

Min svärfar är herrfrisör kanske ska jag göra ett besök i salongen ;-)

Kramar Anna

mittiminvillervalla sa...

Men så fiffig du är!

Inte hade jag kunnat tro att det skulle kunna bli något så snyggt av den där skåpen! Nog ska det ju vara du till detta! För att uttrycka mej i klarttext! ;o) Skitsnyggt!

Hoppas du har en underbar dag!

Kramisar

Monika

Andrum sa...

Heloooo, du hantverkarkvinna..
Jag säger bara WoW, så läckert och helt perfekt hemma hos dig med tanke på de övriga möblemangsbilderna vi har fått se, Super!!!

Vet du, att igår ringde de från Ikea och sa att möblerna inte kunde komma imorgon, snyft & snörvel...jag som längar så...jag,ja...den som väntar på något gott...

Ha en urskön Tisdagskväll!

Kramen!

Living by Milla sa...

Hej Lotta !

Tack för din goa kommentar !*glad*
Vad mycket fint du visar, underbar vedspis!

Jag har en sak till dig...
kram!

Maria sa...

Hej!
Hit hittade jag för första gången...vilket toksnyggt skåp! Din förvandling förädlade skåpet!