onsdag 16 april 2008

Gardiner och traderafynd....

Efter en ganska lång tid har jag äntligen i helgen som var satt upp mina sydda gardinpaneler i samma tyg som i kuddarna i soffan. Jag måste erkänna att jag trivdes med de svarta gardinerna men jag vill inte att de ska blekas nu när solen knogar och tittar fram;D
Den gamla lampan över matsalsbordet har jag köpt på auktions butik i Luleå, jag kallar den min sombrero hatt!!

Båt plingan har jag ärvt och blom pidestalen har jag ropat in på auktion för en hundring. Mässing är ju en metall som är på väg tillbaka i popularitet...det lär vi få se mer av=)

Mina tradera fynd, inte alla men några iaf. Den vita Bocla väskan var ett fyndpris för en sprillans ny väska. Den svarta väskan var secondhand och endast 26kr, vaserna i 60 tals stil var oxå billiga.
Idag har solen värmt oss gott, men jag har suttit med vetevärmaren hela dagen och tagit det lugnt, nacken värker och jag ska till läkaren nästa vecka och kolla så det inte är sviter av olyckan som bråkar. Dotra fick ju muskelskador i nacke och rygg efter olyckan så hon medicinerar och får sjukgymnastik ett halvår framöver. Så jag hoppas på det bästa att det sen ger med sig för hennes skull....

Ha det bra kära bloggar vänner..blir så glad för varje liten rad ni skriver.
I veckan kanske mina kommentarer uteblir..orkar inte sitta för länge vid datorn pga nacken;)
Kram
Lotta

9 kommentarer:

Handplockat sa...

vilka fyyynd =)
hoppas att du slipper värken snart
kramen

Maria sa...

Hej!
Roligt med fyndiga fynd!

Kul med en sådan där båtgrej i vardagsrummet!

Millan sa...

Vilka fina vaser du fyndat.
Tradera har verkligen allt och man kan göra riktiga fynd där

Hoppas du slipper din värk snart

Kram Millan

Andrum sa...

Hej..

Ville bara kika in och säga att det var en superhärlig färg på gardinerna och så ville jag förstås försöka trolla bort värken din..om jag kunde, hoppas att du kryar på dig och att den flyger sin kos snart...

Ha det så bra som du bara kan i alla fall...

Healingkram till dig!

Living by Milla sa...

Åh, vad jobbigt att ha ont !

Härliga Traderafynd, jag var lite Traderaberoende i höstas men det har gett sig...nu är jag bloggberoende istället !:)

STOR "krya-på-dig"kram!
Camilla

Marita sa...

Vilka mysiga väskor, så kul med fynd! Hoppas din nacke blir bra så du slipper värk.
Ha en trevlig helg!

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig båtplinga! Så din släkt var sjömän?

visst är det kul att fynda på Tradera!

Kram Maud

Lea sa...

Tjenamoss!
Härligt med fynd!!
Men alltså... har du en dotter som går hos oss på Grans Naturbruksskola? Så spännande!
Jag får dektektiv arbeta med andra ord.
Ha det gott i solskenet!
/Lea

Wgaard sa...

Mysig blogg du har!