tisdag 10 juni 2008

Växthus glädje..

Växt huset är äntligen fyllt med allt möjligt... det har äntligen blivit värme så jag vågade sätta ut mina tomater, gurkor och massa annat. Men igår vände vädret och det blev kallt och blåsigt så jag oroar mig för hur det ska sluta.
Det syns iaf när växterna får mer jord kring fötterna och solen som gassar på bladverken att det är vad som behövs.
Sörgårdens pelargoner de blommar underbart när de kommer igång.

oliv trädet köpte jag för bara 79 kr men det är litet och fint, få se vad växthus vistelsen ger för energi.

Paprikorna är på gång och det är en gul och en grön sort.
Redskaps lådan på plats egentligen är det nog snyggare med växter i den men jag nämns inte för då ruttnar den bara upp. Pallen i bakgrunden lutade jag av och sen har den fått bo i växt huset, den är ett arv med huset.

Denna sörgårdspelargon fick stå på fönsterblecket till altanen och glänsa med sina fina blommor.

I veckan så ska jag till sjukgymnasten och få behandling så det blir inte av att måla huset i sommar. Jag blev sjukskriven en vecka och ska träffa läkare igen i veckan. Det känns dö trist att inte jobba men samtidigt så känner jag att nacken och ryggen orkar inte mer jag har varit på väg att krasch landa.

Sjuk gymnasten sa att jag skulle sluta straffa mig själv;D

Så jag kanske orkar sitta en stund och kika in till er och se vad kul ni har för er.

Stor kram till er alla goa bloggare

Lotta

6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så många vackra blommor duhar!

Vet du att på vår skola odlar de popcorn! Vi har ett projekt och barnen provade stoppa ner ett oppopat popcorn och de började växa jättesnabbt - så nu blir det till att pröva odla majs.

Kram Maud

Linneagården sa...

Godkväll. Å, vad härligt med ett växthus. Det ser ut att vara fina & frodiga blomster.

Ha en fortsatt trevlig vecka /madelene

Unknown sa...

Meeen gumman! FY FY! Nu är det dax för fröken att vila lite! Du måste nog komma till mig några dagar på vilohem. Du vet ju att Rom inte byggdes på fem dagar.... det som inte hinns idag, hinner man någon annan dag. Ta tillvara på tiden till att göra något bara för dig själv. Dr Ronnica har beordrat vila nu och hör sen!

Kram på dig :)

Lilla Blanka sa...

Jättefina blommor och den där lådan ser jättefin ut med alla redskap!

Kram
Mia

Monika sa...

Tjohej!

Nu måste du tänka på lilla dej och lyssna på expertisen! Hoppas det blir bättre snabbt.

Vilka underbara blomster! Tur att du har växthuset. I den här kylan behövs det verkligen.

Sänder styrkekramar :o)

Monika

Unknown sa...

Du vet att du är välkommen till Oas Småstaden. Min dörr står alltid öppen för mina vänner. Det skulle vara skoj. Ha det bäst gumman. Vila nu! Ta det VÄLDIGT lugnt. Kram Vero