måndag 26 maj 2008

Fynd dagar...

Helgen som var visade på vårens tecken: solen sken och jag målade vårt garage nästan klart.
Ska visa er bilder senare hur det blir, jag ska ju även försöka hinna måla huset oxå i vår.
Jag kanske ska döpa om mig till tidsoptimist! Problemet är att man vill så mycket och ibland så hinner man massor medans ibland hinner man igenting och de stunderna är ju frustrerande;D
Saken är den att jag borde inte måla huset med tanke på hur ont jag har i nacken och ryggen men jag vill !!!
Nå väl, vi får väl se om min rygg vinner kampen!
Glas fat från loppisen för 20kr och vasen från röda korset 30kr
De två vaserna från Uppsala ekeby är tradera fynd en för 11kr den andra med handtag för 99kr men jag gillar dem skarpt ser ni att det t om är turkost inslag i blombladen;D
De är tillverkade på 50talet så klart:)))

Pallen hittade jag på loppisen och den har jag tänkt klä om i svart fusk skinn.

Ska se om jag hittar ett par teak färgade fötter som gör pallen lägre, tänkte ha den som fot pall till fåtöljen.. nämligen.

I fredags fick jag all anledning att vara extra stolt över vår son han tog gult bälte i karate och fick träning av Sveriges bästa expert Ted Hedlund som introducerade shotokan karate i Sverige;D ......Lite mallig blir man ju !!

Ha en bra vecka goa bloggarvänner

Kramisar

Lotta

10 kommentarer:

Millan sa...

Vilka snygga vaser!
På tradera kan man verkligen hitta allt!
Jag köper just nu pärlor där för glatta livet!
Är inne i ett stim att tillverka smycken nu.

Fotpallen blir nog riktigt snygg med nya ben och klädsel
Hoppas få se bild på det!

Ha det gott!
Kram Millan

Living by Milla sa...

Grattis till fynden och till din duktiga son !!

Vad duktig du är som har målat garaget..Jag har också en heldel som ska målas och i helgen blev sista gaveln målad, skönt!

Ha en härlig vecka !
kram Camilla

Monika sa...

Grattis till sonen! Kul! Å grattis till Hihihi! "Malliga" lilla mamma också! Klar du ska vara både stolt OCH väääldigt mallig!

Vaserna är ju värsta fynden! Jättesnygga! Kul med loppis och Tradera för man kan verkligen handla fina saker billigt.

Hoppas du hinner med att få lite av den sköna solen på dej också och inte bara jobbar med något hela tiden!

Tänk på lilla kroppen och var rädd om dej!

Kram

Monika

Marita sa...

Grattis! Den här årstiden skulle man behöva vara vaken dygnet runt - tiden bara försvinner! Var rädd om nacken och måla inte för mycket!
Kram Marita

Unknown sa...

Meen gumman, var rädd om dig, Jag trodde jag skulle hinna förbi i söndags, men min syster ringde och ville att jag skulle haka på till lilla mor, så jag åkte dit på vinst och förlust. Det gick bra.
Har så dåligt samvete för att jag inte tittat förbi och hjälpt dig.

Kraam på dig, vi ses snart iaf.

Unknown sa...

Klart vi finns för varandra du och jag, trots lite längre avstånd. Tittar vi upp på himlen är det samma sol vi ser :)

Skjutsade Em till jobbet igår och trodde att du jobbade, men ingen L8 så långt ögat nådde.
Var i stugan i helgen och laddade mina mer än tomma batterier.
Ha det gott gumman, vi hörs. Du vet ju var jag bor :)
Kraaam!

Lea sa...

Tjolahopp!
Men alltså undrans om vi inte var på samma loppis i Älvsbyn...känner igen pallen.:-)
Var du i Piteå i lördags på loppisen..herrehimmel vad folk det var och grejer fanns det ju dessutom.
Hoppas att allt är bra med dig!
Ha en fortsatt bra vecka!
/Lea

Monika sa...

Hallåj där!

Men vad trist att ryggen krånglar. Hoppas det snart blir bättre. Det är ju så trist när du inte är på jobbet så man får se din glada och uppmuntrande nuna ;o) Tittar ju in där ibland när vi har vägarna förbi :o)

Ja, nog verkar det ha gått troll i mitt bloggande alltid! (Fniss, och detta skriver jag som INTE är ett dugg skrockfull!!!)

Nu övergav jag helt det gamla namnet, bara hoppas på att det funkar bättre den här gången. Kör för öppen ridå igen för att jag bara inte ids börja om från början med allt mailande och grejande. Funkar det inte nu tror jag att jag ger upp för gott!

Sänder massor av styrkekramar och önskar att du får må bättre snabbt som bara attan :o)

Monika

Andrum sa...

Hej du!!

Fick hoppa in och jobba idag....men det vet ju du förstås!! Hoppas att du snart får må mycket bättre och slippa ha så oooont, det är så himla jobbigt! Nu måste du ta hand om dig ordentligt och inte vara duktig annat än att göra bara det som du får göra...eller hur...:O)

Skickar massor av helande energi till dig !!

Kram!

Handplockat sa...

heloooo
haer kommer en thailandshaelsning fraan oss vi maar mysbra haelsa ALLA paa jobbet
snart e vaar semester slut och ni har er kvar
ha det baest