söndag 18 maj 2008

I väntans tider....

I väntans tider ....Min makes högsta önskan när vi skaffade växthus var att han ville ha en Vindruvsranka. Förra sommaren köpte jag en åt honom och jag blev mycket förvånad att den gick att övervintra i vår källare=)Missförstå mig inte med titeln.. vi väntar på värmen så att våra kära växter får flytta ut till växt huset, de sista nätterna har temperaturen legat kring 1-4 grader på natten vilket är lite väl kallt för växthuset.

Sonens Kumquat har blommor till tusen...och doftar underbart=D Den är några år gammal och har alltid blommat mycket, svårigheten är att få frukt. Men nu i vår har vi pollinerat den och vi får väl se...hur det går. Jag tror att den oxå längtar ut till växt huset.

Till växt huset flyttar även snart tomater, gurkor, paprikor och kryddväxter som trivs i värmen...lite senare i vår så sätter jag olika salladssorter:D

Idag hade jag planer att fortsätta ute och jobba men det har snöat lite och blåser kallt det är 4 grader ute..hua.

Ha det bäst bloggar vänner

Kram

Lotta

4 kommentarer:

Living by Milla sa...

Åh, vad mysigt med växthus, det står på min låånga önskelista!

Får nöja mig med mina pallkragar i år och vara glad för det lilla ! ;)

kram!

Karin sa...

Verkar härligt med växthus. Hoppas verkligen att värmen kommer tillbaka snart. Vi sjösatte båten idag, med vinterkläder på. Svårt att förstå att jag tog morgondopp förra helgen och står med mössa och vantar idag. Det blir nog bra till slut.
Ha det bra!

Gårdsromantik sa...

Visst vill vi ha värme nu!
Vad spännande med en vinranka.

Har missat några inlägg ser jag.

Kul att du är med i min tävling!

Kram Maud

Mia sa...

Härligt med växthus, det är så gott med hemmaodlade grönsaker!
Tack för den rara kommentaren på min blogg.
Ha det bra!
/Kram Mia