onsdag 7 maj 2008

Utmanad...

Jag är utmanad av Milla´s krypin... en riktig mys blogg...
Lovar du att vara ärlig?
Ja, självklart..
Du heter:
Eva-Lotta
Smeknamn:
Lotta, mamma, tjohalia
Låt just nu:
Duffy med låten Mercy är favvon just nu!
Om du röker:
Nej..
Beroende av:
Choklad, Bloggen, tradera, familjen..
Vad tror folk om dig:
Glad, kreativ norrbottning
Stämmer det:
Javisst!
Vad får du oftast dina komplimanger från:
Vänner och ibland kunder..
Brukar du skratta för dig själv:
Ständigt, e ju en aning vimsig ibland..
Vad står det i ditt senaste inkomna SMS:
"Jag får bjuda tillbaka, tack för all hjälp..kram"
Vilken är din favoritmålning:
svårt, men Bruno Liljefors målade fantastiska djur motiv, Leonardo Da vincis Nattvarden som jag sett "live"
Vart bor du:
"opa boijn" Älvsbyn
Trivs du där:
Absolut
Vad har du för mobil operatör:
Telia
Är du allergisk mot något:
Kiwi, tomater, vindruvor, annanas
Har du haft sex idag:
Vilken fråga, Nej... inte idag!
Nästa mål i ditt liv:
Lära mig mer om bokföring..som jag hatar..
Hur svarar du i mobil:
Lotta
Vem ringde du senast idag:
Min make
Vad sa den du prata senast med i telefon:
Vad ska vi äta idag?
Antal sömntimmar inatt:
6 timmar, satt ju och bloggade till 24,00
Sov du ensam:
Maken brevid och suckande han hunden Ragge på golvet, vi har nämligen 2 löptikar i huset just nu..gissa hur kul det är;D
Tycker du om din pappa:
Jag älskar min pappa
Brukar du komma i tid:
Försöker alltid men ibland är jag precis..
När mår du bra:
När jag känner harmoni och familjen har det bra!
När blev du fotad senast:
Minns inte men undviker att vara motiv iaf...
Vanligaste färger på dina kläder:
Svart, Grönt,vitt, brunt och rött på sommaren.
Vad tycker du om fötter:
Jag älskade att pussa under mina barns baby fötter..
Är du smart:
Jag tror inte andra uppfattar mig så, men jag är snabblärd iaf.
Vem/Vilka saknar du just nu:
Oj det är många det. Men mina föräldrar och mina bröder..
Favorit dryck på morgonen:
Kaffe
Är du blyg:
Nej, det kan man inte kalla mig..
Sysslar du med någon sport:
Långpromenader, men har styrketränat i 6 år tidigare innan reumatismen slog till.
Vill du hellre ha mail än brev:
handskrivna brev är så charmigt och personligt...
Tror du på kärleken i första ögonkastet:
Ja!
Har du spytt offentligt:
Nej, tack och lov inte..
Vem/vilka har betytt mest i ditt liv:
Min man, mina barn, min och min makes familjer.
Är du nöjd med ditt liv:
Mycket..
Om inte, vad vill du ändra på:
inget, tror jag
Är du bortskämd:
nej
Tycker du denna utmaning är meningslös?
Kanske det men ändå inte..
Skickar denna vidare till :
Min gröna värld
Handplockat
Vit stil
Leas lantliga
och alla som har lust..
Kram
Lotta

14 kommentarer:

Living by Milla sa...

Rolig utmaning,hihi! Kul att få veta lite mer om dig !!

kraam Camilla

Guldkorn i min vardag! sa...

Men stackars vännen vilken utmaning, låååååång men ganska häftig.
Kramen Ulla-Bella

Anonym sa...

Kul att läsa den utmaningen. Bebisfötter är ju bra goa men vuxenfötter, nja. Men vilket habegär man får.Läst den här utmaningen hos fler bloggare med och jag tror alla har gemensamt att de inte vill bli fotade själva. Fina mässbilder i förra inlägget.Ha en bra dag, kram Katta

Anonym sa...

Oj då meningarna blev lite omkastade. Habegäret är det förståss mässbilderna som ger.
Katta =)

A home far away sa...

Hihi, alltid kul at få lite mer infor om alla trevliga bloggare:-)
Du får hemskt gärna länka till mib , tack o bock:-)

Kramar
Gunilla

MOONLOVER´S sa...

Ja jag håller med dig dom är jätte fin när dom e valp, jag längtar så tills jag får ta hem den lilla killen hit till våran kennel moonlover´s *tihi* Jag är ju kär i malamuter,då dom är så lugn,snäll,stor och lurvig=) sen har jag ju en förkärlek till stora hundar,=) Ja hyllan längtar jag efter,Om du snickrar i hop en så måste du visa=) den kommer säkert bli snyggare=) Ha en trevlig kväll. kram

Christina sa...

Hej hej så trevligt att du kikade in på min blogg:)
Så mycket fint du har här....
Ha en skön kväll

Anonym sa...

Den var bra för det är kul att få veta lite mera av den personen bakom bloggen!

Kramis Millan

Synnøve. sa...

Så kul blogg du har här.Gillar dina jyckar måste säga.
Här var det mycket skojigt att läsa och se på.
Kommer tillbaka.
Kram Synne :D

Millan sa...

Hejsan hoppsan!

Kul att läsa utmaningen. Den är ju egentligen meningslös fast lite kul!
Hoppas du haft en bra pingst!
Kramizzar Millan

Monika sa...

Hallåj Lotta Tjohalia ;o)

Härlig utmaning! Den var kul att läsa. Måste nog ta med den till mej och göra någon dag jag med!

Hoppas allt är bara okidoki med dej :o)

Kraaaam

Monika

Millan sa...

Hej!

Såg att du hade ett fint halsband med smyckesdelar från ZIZ
Undrar vart du köper dessa?
Har nämligen sett ett så snyggt öglehalsband i den serien som man kan byta ut små berlocker på.

Hör gärna av dej!
Kramelikram
Millan

Millan sa...

Åh vad spännande. Håller verkligen tummarna tills på Torsdag då.
Säljer ni även kedjorna?
Man kan tydligen ha dem både korta och långa.
En kompis till mej hade ett sånt och det va jättesnyggt!

Kvalster sa...

Hej Lotta!
Kul att du kom och hälsade på med min syster häromdagen. Vi ses ju på planet på väg till Cypern (vårt plan blev ju oxå ändrat). Vilken fin blogg du har skapat. Syrran är här på ett glas vin och en match i bowling (på nintendo wii) hälsar oxå till Tjohalia. Kram från Långnäs