tisdag 13 maj 2008

I mina gömmor....

I mitt vitrinskåp i köket så gömmer sig lite av varje men som sann kaffe älskare så finns mina kaffegods där:D Vackra sköra koppar i 4 olika färger, de är lite läckra och annorlunda;D

Min Hackefors servis som kommer från min farfar, min mor hade aldrig använt den så när de flyttade ur huset så fick jag denna vackra kaffeservis. Örat på kopparna är svåra att hålla i så man dricker fint i dessa...


Sist ut är bilden på min egen servis Riviera från Willeroy Boch som jag började samla på när jag var 21 år. Den är ganska komplett förutom att jag valde enfärgade assietter till från Swedish Grace i blått.

Idag har många valt bort att samla på fin serviser men vi ser faktiskt att det börjar bli efterfrågat igen och jag måste få säga att, duka fint till middag är alltid roligt och gör middagen extra speciell. Vi äter med ögat sägs det ju;D

Imorgon är jag ledig och ska skrapa och tvätta huset för vi ska måla vitt!!

Ha en trevlig kväll bloggar vänner

Kramis

Lotta

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med att man äter med ögat,skulle så gärna vilja ha en vacker servis också!

Må så gott

Millan

Andrum sa...

TACK, för din gulliga kommentar hos mig, värmer gott. Kul att få träffas och surra lite på Lördag!

:O)

Linneagården sa...

Hej Lotta.
Vad bra att du har ett fint skåp som rymmer ditt vackra porslin. Håller med dig om att man ska använda det fina, blir lite extra trevligt att äta då!!

Ha en fortsatt bra vecka.
'Kram /madelene

Mjuka sa...

Ja tänk vad ett vitrin sväljer mycket. Fina saker du visar
kramar Malin

Andrum sa...

din farfars koppar är verkligen störtsköna!!...Me like alot!

:O)

Anonym sa...

Hejsan
Så ni målar huset i denna kyla.....ja fast det är bra att det inte blir kallare än 5gr.
Vilka fina serviser du har i ditt skåp, och visst är det kul att duka upp med en fin servis, det är ju halva nöjet.*ler*

Ha det bra i kylan***
Kram Pernilla

Lilla Blanka sa...

Hej Lotta!
Ja Ernst är underbar..jag gillar honom även om han är lite lustig ibland.
Ojojoj vad mycket fint porslin du visar, underbart!
Hoppas ni får samma väder som vi har haft här i söder i några veckor nu, det är somrigt och vi har blivit riktigt bortsäkmda med att ha dörrarna vidöppna och att springa ut utan strumpor och skor.
Kram
Mia

Unknown sa...

Kan du mejla mig?
birgitta.wiik@kuriren.com

Svenska inredningsbloggar sa...

Oj, vad många fina serviser du har !! Gillar särskilt de sköra kopparna i olika färger, såå ljuvliga !

Lycka till med målarprojektet!
kram C

Living by Milla sa...

Jag igen, hihi..glömde logga ut från inredn.bloggar som vanligt ! :)

kram igen!
Camilla