onsdag 9 januari 2008

Trender

Tänkte visa er lite trend span så här före mäss tider..
Formex mässan i år handlar om Paris mode, färger och möbler i barock stil.
Får mig att tänka på mouline rouge filmen, men mustigt och guldigt känns egentligen som att det skulle passa hösten bättre än våren. Bilden från Formex

Kontrasten till detta är det Handplockat pratade om, lantligt vitt och zink, shabby chiq.
Bilden från House doctor







Trenderna känns som att de krockar i stil, men samtidigt kul att variationen är så stor, det passar ju en större publik. Mumsig för mig är att 40-50-60 talets trender oxå är tillbaka och jag gillar det skarpt, har däremot endast vardagsrummet i den stilen. Ska kanske tillägga att jag beställt golv och tapeter till mitt v-rum det är dags för storrenovering där... det ska bli ett före och efter reportage tänkte jag. Alla andra är så duktiga på sånt så jag tänkte göra ett försök själv.

1 kommentar:

Unknown sa...

mmmm härligt! Jag kan inte välja antingen eller... Måste man det?

jag har ett måtto i livet: Varför välja, när man kan få allt?
Kram V