onsdag 2 mars 2011

Pyssel....

Jag trodde aldrig att jag skulle göra en vimpel med söta flaggor! men det var riktigt roligt och
jag sydde inte ett enda stygn.
 Jag var fiffig nog att köpa vaxduk och limma ihop delarna istället.


Jag limmade inte hela vägen upp utan lämnade en kanal så jag kan justera och ändra flaggorna som jag vill.

Först gjorde jag en rad och tänkte att det räcker..men
Det blev två istället som korsar varandra...nu har jag inte tänkt att ha dom framme jämt.
Men Lillan fyller 2 år den 10/3 och då tänkte jag att det skulle passa utmärkt
istället för ballonger över bordet.
Flaggorna på första raden är nog så tätt ihop så jag får nog ta bort några.
Det kliar i fingrarna kan jag lova... mitt nästa projekt är inte långt borta...
jag ska rusta upp mina köksstolar.
Det får ni se när det är klart vilket jag hoppas blir redan imorgon=) en aning tidsoptimist.
Ha det så bra i natt..måste jag nog säga för det är natt och jag bör gå och lägga mig.
KraM på er Bloggar vänner
Lotta

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen!

Tack söta du för kommentaren.

Visst är det fruktansvärt tragiskt! Jag tänker hela tiden på sonen. Men hur mycket man än tänker på det går det nog ändå aldrig att föreställa sig hur han har det just nu.

Alla som bor här är skakade av det som hänt. Det ligger liksom ett lock över hela bygden.

Det är ju många som känner till vilka dom var. Och då särkilt henne. Eftersom hon jobbat så länge som lärare här.

Ofattbart hur livet kan förändras, bara för ett kort litet ögonblick!
*********

Var förresten till er igår i butiken och köpte en söt sjal och en blom-brosch. Blev så förtjust för de kändes så härligt våriga/somriga!

Hittade också en superhäftig termos som jag nog kommer och shoppar vid ett annat tillfälle.

Vad du är duktig! Så himla fint du gjort. Såna är ju jättefina att hänga ute på sommaren också. Så smart att göra av vaxduk!

Så nu blir det snart 2-års kalas. Vad roligt! Tänk vad tiden går snabbt. Jag tycker du fick lillan alldeles nyss!

Ha det gott och sköt om er!

Stora kramar

Monika