söndag 13 mars 2011

Neah 2 ÅR

Vår älskade Lilla Neah har blivit 2 ÅR=)
10/3-09
Detta mirakelbarn som vi ser som en gåva till oss...
Jag minns som igår min förlossning som gick superbra och snabbt (endast 3 krystvärkar) och den
underbara spädbarnstiden..vi har verkligen myst och njutit av första tiden.
Nu är vår Lilla inte bebis längre och börjar visa att hon kan själv, att hon har vilja och är envis.
Tiden går fort och jag kommer på mig själv med att jag sitter kvar med henne
i famnen långt efter att hon somnat...jag nämns inte lägga ner henne.
Jag har varit så här knasig från den dagen hon kom till oss....
Alla våra barn är det bästa som hänt oss och nu är bara känslan ännu påtagligare
då jag vet att det är vårt sista barn...hon är sååå älskad av oss och sina syskon.
Kan man skämma bort barn med KÄRLEK!!! NEJ!!!
Vi bakade bullar ca 300st till både butikens 1 års dag och Lillans 2 Årsdag=)
Lillans första present från oss...KÖKET!!!
IKEA monteringen gick inte nog snabbt för Lillan utan hon ville hjälpa till.
Klart och på plats..vi åkte på en om möblering.. och det blev riktigt bra, det var Lillans stora syskon
som möblerade själva.
Lillan fick grytor, skålar, bestick och kaffebryggare.. och massor med annat.
Brevid köket står det gamla linneskåpet, det rymmer massor med sånt man inte vill se.
Bordet och stolarna som hon fick( av storasyster) när hon fyllde 1 år.
Står nu i mitten av rummet och skåpen där tv:n stod är numera under fönstret.
Roliga metall hinkar och väska från Åhlens...dom fyndade jag på rea.
Dom har hon kritor och pennor i och kommer inte åt dem själv...tur nog.
Lilla ugglan har jag hittat på Loppis.
Tecknings förvaring i den sockersöta pärmen fick hon av storasyster och keramiktårtan med lock
kommer från Kleda i Älvsbyn.
Lillan fick även en ny taklampa från 2 Rum & Kök...så klart, den ger mer lyse än hennes
gröna blomlampa.
Den underbara dockvagnen från 2 Rum & Kök fick Lillan av sin Mormor och Morfar.
Docksängkläderna har Farmor sytt och hon fick även dockkläder av Farmor och Farfar.
Dockvagnen är från Danska Sebra....
Till lilla köket sydde jag två handdukar och satte upp 2 krokar på köket så de kan hänga på sidan.
Sedan när alla paket var öppnade, monterade och alla gäster lämnat vårt hem så slocknade vår stjärna för dagen...hon sov som en stock och med benen hängades utanför....
Idag söndag var en underbar dag med sol och varmt väder.... maken fick magsjuka
och vi andra håller oss långt borta..vi är mest i Lillans rum...
det är så mysigt och roligt med lilla köket hon bjuder på kaffe och dopp hela tiden.
Ha det så bra bloggar vänner..
kram Lotta

Inga kommentarer: