söndag 6 mars 2011

Manikyr för stolarna....

Mina stolsitsar i köket börjar se trista ut och de har nötts ordentligt i hörnen.
Efter 7 år behöver de en lätt rustning.

Jag for till vår Brädgård ( Öhmans trävaru i Korsträsk) och bad dem såga ut 8 sitsar efter formen på våra gamla sitsar. Det blev super bra och billigt.

Sonen hjälper mig att skruva lös alla gamla sitsar.

Jag lägger på 4 cm tjock skumdyna och konstskinn ovanpå...
Sen var det till att vika och nita, det känns i fingrarna kan jag lova efter 8 dynor.

Hörnen var lite kluriga jag provade flera viknings modeller men denna passade stolarna bäst.

Första stolen klar!!
Sista stolen ..pust det blev fräscht och lätt att rengöra.
Jag ville skynda mig att göra detta klart innan Lillans 2 års kalas och dessutom
innan jag börjar om att jobba. Det drar ihop sig, den 1 juni är det tänkt att jag ska
ut på 50% och jobba, kul men vemodigt när jag tänker på Lillan och hur fort tiden går.
Idag har hon dessutom magsjuka, vi vaknade kl 0.6.00 av att hon spydde i sängen.
Jag hoppas att det går över fort och att vi andra klarar oss!!!
Ha en härlig söndag..jag vet iaf vad jag kommer att göra.
Kram Lotta

2 kommentarer:

Monika sa...

Nog ska det ju vara DU alltså! Så smart! Blev ju jättefint. Som nya och dessutom mer praktiska. Kanoners! :o)

Stackars lillan som ska behöva vara sjuk. Hoppas hon kryar på sig snabbt och att ni andra klarar er undan också.

Stora kramen

Monika

H@nn@ sa...

Hej mamma lilla.

Du är såå duktig. Synd bara för dig - kan hända att du åker på annat jobb när du visar dina färdigheter. :P Speciellt din dotter - hittar på allt möjligt, som att tapetsera.

Nu är det inte många dagar kvar till Lilla gummans kalas. De var nyss du berättade att du väntade barn & nu fyller hon 2 år. :S

Vi syns imorrn på jobbet.Längtar till vi får börja jobba tillsammans, är mkt roligare då. Sen brukar vi alltid hitta på mer ideér/dummheter när vi jobbar. :)

Ha de bra.
Kramar Dotra