fredag 22 januari 2010

Dotras vardagsrum....och Tävling....

Nu visar jag fortsättningen på dotterns lägenhet..vardagsrummet före och efter.Ett riktigt stort rum och grejer som är kvar på innan bilderna är de tidigare hyresgästernas ägodelar.
Efter att gardiner och lampor kommit på plats.

Fondtapeterna fick dom betala mellanskillnaden på själva men det blev läckert med en liggande tapet.
Den bruna barskåpen kommer från min farmor och har varit i förvaring i vårt förråd och väntat på dotras flytt, den är i jakaranda och har tom automatisk belysning invändigt när man öppnar den. Det är roligt när gamla saker kommer till användning och blandningen mellan nytt och gamlat skapar ett personligt hem.

Ny tv bänk Ikea och deras praktiska lack hyllor.

Vardagsrummet sett från hallen, golvet är nylagt och helt underbart fint.
Den svarta lutande hyllan säljs på dotras hemsida och tillverkas av Serholt.

Avslutnings bild, imorgon visar jag sovrummet deras.
Ha det så bra bloggar vänner=)
Och trevlig helg.
Kramiz Lotta

10 kommentarer:

Ida sa...

Vilken skillnad det blev, jag gillar färgkombinationen svart och grönt!

Klart jag vill vara med och tävla, den där hästen skulle bli jättefin i vårt nya biorum. Jag länkar och hoppas på tur!

kramar Ida

Monika sa...

Hej! :o)

Så fint hos Dotra! Härliga färger! Känns modernt och häftigt. Härligt blandning mellan gammalt o nytt. Snyggt!

Grattis till alla besökare. Självklart vill jag vara med i din utlottning. Vilken läcker "Dalahäst". Lägger ut bild och länk hos mej så klart!


Många kramar

Monika

Monika sa...

Hej igen!

Gick inte att lägga ut någon länk just nu. Funkar segt med vårt internet! Så jag försöker igen vid ett senare tillfälle. Glömmer jag....hoppas jag du påminner mej! :o)

Kramis

Katta sa...

Vilken snygg inredning. Den fondtapeten är jättesnygg. Kan vara värt att lägga till lite själv och få en egen prägel på sin hyreslägenhet och det ser så elegant ut med den. Kram Katta

NICOLINAS BONING sa...

Gillar verkligen din dotras vardagsrum (även om det inte skulle passa hemma hos mig).
Vad som verkligen skulle passa hemma hos mig är den urläckra dalahästen...dessutom är jag ju från Dalarna...fniss...så den "måste" få komma hem till mig;-)

Kram Birgitta

Handplockat sa...

himmel så tufft och fint det har det =) så inspirerande =)
coolt med tapeten...

Nu är jag full (med inspiratoipn och intryck)

Det är nåt "på G" i pranchem Mera FÄRG

=) Ve hojres =)

Anette sa...

Så läcker blogg du har! ska lägga upp en länk så att fler hittar hit=)
Kram Anette

Moster och jag sa...

Härlig blogg du har! Hittade hit via tävlingen. Vill gärna vara med i tävlingen om hästen, har köpt en sådan men vill gärna ha fler...
Länkar från vår blogg.
Maj-Gun

Gunilla sa...

Vilken fin blogg du har riktigt mycket inspiration.
Hittade hit via din tävling från en annan blogg.
jag vill naturligtvis pröva lyckan hos dig.
Länkar med bild från min blogg och då kommer det flera hit och kikar.
Ha det gott
Kramen/Gunilla

evamar sa...

Vilken söt häst. Jag vill gärna vara med och tävla om den och har länkat här:

http://evamar.blogg.se/2010/february/hast-15-feb.html