onsdag 27 januari 2010

Fortsättning på dotras lägenhet..sovrum Tävlingen fortsätter...

Sovrummet innan tapeter och möbler.
Många och bra garderober fanns det.

Dam och herr betjänten har de fått av oss för de passade inte längre i vårt sovrum.

Lillasyster och Doris fick hänga med på bilden oxå.
Fond tapeten fick hon lägga mellan för att få men det är det värt när det blir så fint.
Tapet från Interiör och Design Älvsbyn, Midbeck "identity".
I övrigt ljust gråa tapeter som blir neutrala och fina.
Ovanför byrån ska hon ha en text Always kiss me goodnight.
Den stora lampan har Dotra fått av sin mormor och den är en riktigt stor 70tals lampa, visst påminner mönstret om marimekko.
Gungstolen fyndade hon på återbruket i Älvsbyn för 70:- som hon sen målade svart.

11 kommentarer:

NeMa Design sa...

Hallå där! hittade in hit till dig via en annan blogg...kul
Är gärna med och tävlar om den fina hästen.
Länkar från min och syrrans blogg!
Kram Malin ♥♥♥

PS vi har också en liten ♥-tävling hos oss! Välkommen in! DS

Hemma hos Alice sa...

Jag är jätte gärna med och tävlar om din fina dalahäst. Den skulle mer än gärna få flytta hem till mig. Jag länkar till tävlingen från min blogg. Kram Alice

Fröken Eko sa...

Hejsan!

Hittade hit tack vare din tävling (och jag vill gärna vara med!) men hittade inget särskilt tävlingsinlägg. Antar att jag kan "anmäla" mig här då?
Jag länkar i högra sidospalten på min blogg och låter länken ligga uppe t.o.m. sista tävlingsdan.

Häls. F

Monika sa...

Hej o Hå! ;o)

Kikar bara in och säger hej!
Hoppas allt är bara finemang där hos dej!

Må gå gott!

Kram

Monika

Unknown sa...

Vilken vacker och modern dalahäst!Jättefin!Den skulle göra sig jättesnyggt i mitt mossgröna och limefärgade vardagsrum!:-))!
Jag länkar naturligtvis med bilden i min blogg.
Ha det riktigt gott, och trevlig helg nu när den snart är här.
/Kramar Karin
Psst. Jag har en GiveAway på min sida också...

bakom berget sa...

Hejsan! Va kul att hitta en ny rolig blogg! Å så har du en tävling så precis...Jag vill absolut vara med. En sån fin häst skulle jag gärna vilja vinna. Har länkat inne hos mig.
Titta gärna in nån gång vetja! Kram från Åsa.

Millan sa...

Jag vill också ha chans att vinna den fina hästen, så jag har länkat med bilden på min blogg
http://millanigulavillan.blogspot.com/

Harriet sa...

Hittade din blogg och din tävling om den fina dalahästen! Just en sån önskar jag mig! Hoppas jag har turen med mig!
Hälsningar från harriet.harf@hotmail.com

Mamma Mia sa...

vill jättegärna vinna dalahästen i din tävling,,hästar är så vackra

care69 sa...

Jag är gärna med och tävlar!
Har länkat:
http://care69.blogspot.com/2010/02/15-feb-vinn-hast.html

Petra sa...

Hej! Jag hoppas att jag länkar på rätt ställe, mnen jag blev väldigt förtjust i fina kurbitspållen!

Här har jag länkat:

http://anitavinnare.blogg.se/2010/february/15-februari-vinn-en-kurbitsmalad-hast.html