onsdag 30 december 2009

Gott Nytt År ***********

Gott Nytt År
alla bloggar vänner och även er jag inte känner.
(jag bjuder bara på en liten ofarlig bild med tanke på alla som skadar sig på smällare)
Vad passar bättre att visa om inte en fantastiskt fin almanacka från isaform

designad av Isabell Norman.

Alla sidor har olika motiv och är charmigt utformad.

Dessutom kul att hon kommer från min gamla hemstad Piteå.


I vår familj har vi en tradition sen 22 år tillbaka vi skriver i en liten bok vad som hänt under året och vad vi planerat inför julen, boken bor i lådan med julgransljusen.

Detta år har för oss varit ovanligt händelserikt.

Året började med en fantastisk händelse vår lilla dotter föddes,

Vi hade ett hemmavid reportage,

Många trevliga besök under sommaren av nära och kära släktingar.

Min syster son fick sitt första barn..jag fick syskon barnbarn, mycket stolt.

Vi har varit på flera dop, studenter, bal m.m.

Äldsta dottern flyttade hemifrån....

Min bästaste vän hittade sitt drömhem:))

Svin influensan härjar fritt och vi tar vaccin.

Min mamma fick diagnosen hjärntumör.

Mycket, mycket annat som jag inte kan skriva om men minns iaf.

Vi fick fira en underbar och traditionell JUL med hela släkten och avnjuta fantastisk mat.

När vi sen städar bort julen så skriver vi igen några rader om det kommande året och vad som hände under nyårs firandet.Denna fantastiskt underbara kopp och söta tesilen är handgjorda av Ann-Charlott Olsson.

I bakgrunden ser man en super gullig mjölk/grädd kanna med hjärt form i samma serie.

. Den lilla tesilen som man hänger på kanten behövde en egen liten bild plats.
Gott nytt slut och RING KLOCKA RING för det nya året.

Kramisar Lotta

2 kommentarer:

Monika sa...

Tack söta du för den helt underbara kommentaren! :o)

Vilken fin tradition ni har! Måste vara jätteskoj att läsa tillbaka i den boken. Man glömmer ju så lätt och då är såna anteckningar väldigt värdefulla.

Vilken fin bild av dej och lillan :o)

Jag beställde ett hänge till ett halsband från dotra din. Det har snabbt blivit en riktig favvo för mej. Jag har det på mej nästan varje dag.

Nu ska jag sluta surra och avsluta med att önska dej och de dina ett riktigt gott nytt år 2010. Underbart nytt år och underbara dagar önskar jag till dej och familjen.

Stor kram

Monika

Anette sa...

Hejsan! vad kul att du hittat min nya blogg! Så fin blogg du har och väldigt roligt att du bor i närheten av min barndomsby Vidsel:) Det är så roligt att få inspiration här i bloggvärlden och få träffa nya bekantskaper!
Kram / Anette