lördag 5 december 2009

Soffans nya kläder....

Dotras soffprojekt är klart, äntligen kan jag säga och hennes fynd för 50kr blev riktigt bra om jag får säga det själv...följ förvandlingen under dessa bilder på soffan och fåtöljen.
Jag har klätt dynor förr men detta innebar ett betydligt större arbete och det var jätte kul när vi väl kom på hur vi skulle göra.
Inne i lägenheten klädde vi klart soffan det var för kallt att jobba i garaget.
Bakstycke, front och sidostycken i den ordningen gjorde vi förvandlingen.

Dynorna sydde vi på maskinen hemma.
Vi åkte på lite handsömnad också med lite såriga fingrar på köpet.


Det färdiga resultatet på soffan som är så rymlig att 4 får plats.
Dotra köpte en fot pall som gör att man kan få en divan plats till soffan oxå.

Nästa stop blev fåtöljen som behövde ett lyft.

Vi använde möbel spikar som dekoration och för att få fram de svängda formerna på armstöden och baksidan.


Vi valde att inte sy utan klä möblerna på plats, det resulterade i en hel del spik.

Sitt dynan är inte på plats än....

Taaada... klar och färdig att sitta i och möblerna är jättesköna att sitta i.
Sedan måste jag bara visa hela dotras hem det blir ett inlägg för sig själv.
Ha en trevlig lördags kväll det ska jag ha med familjen och god mat.
kram Lotta

5 kommentarer:

Ida sa...

Vilken skillnad!
man kan ju inte tro att det är samma soffa! snyggt jobbat!

Kul att du gillade min kalender:)
Kramar Ida

Unknown sa...

Men vad du är duktig Lotta! Jag är impad! Snacka om att kunna svinga ett trollspö. :)

Handplockat sa...

Meeen ååh vad ni har sliiiitigt!
men med det resultatet måste det vara mödanvärd...

GRATTIS sååå coolt tomas & hanna har det =)

Kaaaan inte vi få låna din provdocka jag håller på att bli GAAALEN väntar på nya men de kommer aldriog och vi behöver ju skylta med godingar på provdockan NU
pussa på lillan

(ang av visning hemma så måste det bli tjejfest snart eller hur =)Men inte före JUL )

Anonym sa...

Men Lotta vad duktig du är....du lyckades jättebra med omklädningen, det måste var a svårt att få det fint med dom formerna som fåtöljen har?

Så dottern har flyttat hemifrån nu? Lite tomt för er säkert men det är ju tur att ni har lillan hemma ännu ett tag :)!

Kram Pernilla

Lisa sa...

herregu vad du kan! jag är sååååååå imponerad!!!!!!!!!the sky is the limit!!!!!jag sitter tyst i beundran!!

om jag hade hälften av din talang vore jag en lycklig kvinna!
Kram/L