söndag 13 december 2009

Pyssel till lillan.....

Det är ju tredje advent idag och jag fick lite bråttom med att göra lillans julstrumpa klar.
Först gjorde jag henne ett hjärta i linne tyg och sydde hennes namn med symaskinen, lite diskret förståss.
Jag har köpt en färdig julstrumpa utan dekoration som jag ville sätta lillans namn på.
Jag sydde på maskinen och klippte ut bokstäverna.
Jag fick handsy fast bokstäverna och det blev lite mer JUL känsla över strumpan och ingen kan missa vem som äger den:)


Strumpan får hänga på lillans säng gavel över julen.


Nu är det snart natt och jag ska gå och sussa.. ha en trevlig vecka som kommer.
kram Lotta

3 kommentarer:

Monika sa...

Hur proffsig är inte du!!! Så fin soffan blev. Fattar inte hur du kan få det så snyggt!

Och det du sytt nu då! Ja, men så fint! Så gullig o ullig den är, julstrumpan. Vad har du använt för tyg till den mån tro? Hjärtat skulle jag också vilja ha! Jättefint!

Hoppas ni myser o mår så gott nu i juletiden!

Kram

Monika

Unknown sa...

Gullhumlan! Tusen miljoners tack för det supergoda fikat du kom med!!! Du är för underbar! Fler skulle ha vänner som jag. Jag har sänt många tacksamma tankar till dig!
Jag skäms för att vi inte kunde sitta ner en stund och prata ens. Det var den absolut rörigaste dagen i min korta historia som Pite-husägare. Men nu börjar fönstrena sitta på plats och väggen är uppe, lister och fönsterbänkar sitter och jag är lite mindre stressad. Ring mig om du ska mellandagsshoppa så hakar jag på. Vi MÅSTE få ses igen! Är ledig fram till 11 januari!
KRAM Vero

Lotta sa...

Hej Lotta! Vilka fina julsaker :-) Ha en fin jul! ~Lotta