tisdag 17 februari 2009

Dotra 19 år......

Idag fyller dotra 19 år, tänka sig vad tiden går..Denna underbara tjej är min dotter och bästa vän jag hade aldrig vågat drömma om en sån fantastisk relation oss emellan.
Dagen till ära så har jag bakat lite och beställt tårta på Uddens hembageri i Lillkorsträsk:))


Snart blir jag mamma igen till en tjej:D

Det känns overkligt men ändå fantastiskt spännande.


Choklad kakan med choklad hack kan ni få recept på här...
Mina kakor blev lite roliga då all dumle kola ramlade ner i botten.
3 ägg
2½ dl strösocker
3 dl vetemjöl
2½ tsk bakpulver
1 msk vanilinsocker
3 msk kakao
60 gram smält smör
1 1/4 dl mjölk
fyllning hackad choklad eller hackad dumle kola.
vispa ägg och socker pösigt
blanda de torra ingredienserna för sig
grädda i ca 1 tim på 175 grader.


Solen skiner och det är -21 grader kallt, men det är vackert ute och jag längtar tills lillan är född så jag orkar gå ut på promenad...

Ha det så gott alla fantastiska bloggar vänner
kramiz kulan Lotta

5 kommentarer:

Mot nya tider sa...

Vad trevligt att du hittade till min blogg, det är alltid kul med nya bloggbekanta

Smycken och Smulor sa...

Hej! Fina armband ni har, gillade speciellt de pyttesmå trasselhjärtana, de var så gulliga! Kul att ha en dotter med samma intressen! 19 år emellan det låter tufft men härligt med en ny bebis! Lycka till! Kikar in och inspireras lite här och där och jag måste tipsa om krickedesign om ni inte varit där-kolla mina länkar!!!
Hälsningar Marie-Louise

Anonym sa...

Så himlans spännande...när är det dags för den nya familjemedlemman att anlända?
Så du vet att det är en tjej som "bor" där inne?

Ha det bra och njut av det vackra vädret!
Kram P

Marita sa...

Hej Kulan!
Jag har mailat Carola om tygerna. Hennes blogg heter Dalvadis, men hon är inte så aktiv just nu.
Hoppas allt är bra med dej. Jag har börjat sticka en liten kofta...
Kram Marita

Monika sa...

Hej på dej min vän :o)

Stort grattis till dottern! Nu glömde jag att titta på datum för ditt inlägg så det kan ju ev. bli ett tag i efterskott. Hihi! Jag brukar ju braka på här en aning för sent i vanliga fall liksom!

Härliga kakor du bakat. Ser mumsiga ut. Sparar så klart ditt recept till min tilltänkta bloggkokbok. Smycka Dig Kaka får det heta där :o)

Kan tänka mej att du väntar o väntar nu. Så spännande det ska bli. Visst var det i början av mars. Man får väl hålla utkik på webbisarna :o)

Jag har fått börja om med dropp för blodvärdet. Mår helt enkelt pyton av biverkningarna men det är nåt jag får ta. Gör nästan vad som helst för att bli lite piggare. Det är så bedövande att vara så här trött hela tiden alltså. Fem veckor framåt, sen ska det väl förhoppningsvis bli bättre. Håll tummarna :o)

Blir kul att se vad du valt till utmaningen sedan :o)

Ha det bäst söta du! Tankarna finns med dej!

Kramar

Monika