onsdag 19 december 2007

Färdigt projekt...



Mitt projekt i somras var att hitta en soffa på blocket eller liknande och den fick inte vara längre än 160 cm, till slut hittade jag en perfekt soffa i Gammelstad. Vi for och hämtade den för 400 kr, mitt syfte med soffan var att jag ville ha förvaring till mina trädgrådsdynor. Jag putsade, grundade och målade med vit fönster färg för att den ska klara av att stå ute hela vintern.
Locket fick jag byta ut och hissade upp den för att rymma dynorna jag oljade in locket med brun oljefärg. Jag är ganska nöjd med resultatet så till sommaren så väntar nästa möbel på färg... det är min gamla diskbänks skåp med lock som jag en gång i tiden avlutade, men den ska bli lika fin som soffan. Funderar lite på om locket upptill ska få vara oljat precis som soffan, eller vad tycker ni??? Den syns lite i bakgrunden =)
Nu ska jag gå och sussa det blir en lång vecka, så bäst att sova liiite (gäsp) ;o)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hallå goding :) Jag tycker abselut att locket ska vara trärent, möjligtvis vaxat, som du veeeet att jag avguudar.
Tack för besöket hos mig igen <3 <3 <3

Andrum sa...

Hejdu....=0)

Tackar så mycket för tipset att börja blogga, det är ju jättekul!!
och som "Bloggarrookie" tycker jag att det gick relativt hyfsat..., men bättre blir det väl...:)

Vi syns!

Andrum sa...

Hej du!!
& god fortsättning på dig. Sist
glömde jag ju fråga ifall det var okej att länka till dig på min blogg?

:) Ha dé

Lotta sa...

Hejsan och tack för kommentaren i min blogg! Att göra smycken är bland det roligaste jag vet :) Du får så gärna länka till min blogg om du vill! God fortsättning!
Hälsningar Lotta från Silverknuten