tisdag 14 december 2010

Julstök och väntan....

Julen är i antågande och tiden bara springer i väg jag försöker att hinna i fatt men...jag får nog ge upp.
Lillan och jag har bakat lussebullar och vi bakar pepparkakor idag=)
Lillan har på sig en riktig släktklenod, förklädet har Mormor (min kära mamma)
handsytt när hon var liten och gick i skolan.
När vår stora tjej var liten hade hon oxå på sig detta förkläde när hon bakade...
nostalig känslor så det svämmar över.

Laxen har hamnat i burken för gravning och sonen lääängtar tills den gravade laxen är klar.
Vi är lax tokiga i vår familj.


Jag har hunnit måla och klä om en fåtölj som vi sålde på Hantverksmässan,
nackkudden i skinn saknas på bilden men den var pricken över i.
Våra rara hundar jag har världens snällaste gråhund, han har adopterat vår lilla Sixten.
Nu ska jag fortsätta vi sjunger medans vi bakar och nu är det "tre gubbar från pepparkakeland"=)
Ha en riktigt härlig vecka och stressa inte ihjäl er....det man inte hinner
kan man köpa färdigt.
Tack för era trogna besök jag tänkte hinna in och hälsa på innan jul iaf.
kram Lotta

2 kommentarer:

Anette sa...

Åh så fin fotöljen var!! En riktig pärla! Så mysigt det såg ut med bakningen...

Kraaaam/Nettan

Forbo Flooring sa...

Hej och god fortsättning!

Jag såg att du har länkat till Forbo Golv och vill uppmärksamma dig på att vi har bytt adress till www.forbo-flooring.se.

Mvh
Bea