fredag 21 augusti 2009

sommar...sommar...sommar

Hej alla därute vi har varit till Lycksele djurpark en hel härlig helg och jag kan lova att det var varmt och skönt. Vi far alltid en helg till Lycksele varje sommar det har liksom blivit en tradition.Den klart mysigaste händelsen på djurparken var när björn mamman lade sig på rygg så ungarna kunde dia henne och vi skrattade gott åt det hela eftersom jag ammar. Maken undrade om inte jag skulle härma björn honan när Neah skulle äta!!!
Det kanske hade blivit en ny turist attraktion;-)

Mina bästa favvos nu i sommar Calou träskor och sjalen som jag bloggat om tidigare.

Köpt på favvo butiken Handplockat i Älvsbyn
Sjalen värmde gott vid kräftskivan förra helgen, det var super kul men kallt.
-jag brukar alltid i värsta Ernst stil lägga fram en massa filtar ifall gästerna fryser.

Hallon skörden är snart över...det är gott om dem i år och härligt att fylla i frysen. När vi döpte så hade jag gjort
maräng tårtor med färska hallon.
Jag känner mig rik när jag får fylla frysen med bär och kött.

6 kommentarer:

Handplockat sa...

Mums vilka bilder (som vanligt) himmel så snygg du är i wrapsen & träskorna....
och hur allonsugen blev jag inte nu då.....
jag har fått en ide´´eeeee i huvudet som jag inte kan få ur... återkommer ;)
hugs

Monika sa...

Nä men titta! :o) Där har du ju dom där snygga skorna och sjalen! Åh, vad jag blir sugen! Jättefint!

Tack för trevlig pratstund och gott fika! :o)

Må så gott och mys med lilla charmtrollet :o)

Kram

Monika

Unknown sa...

Ååååh du har köpt skorna jag var så suuugen på, och wrapsen! Kalas-snygga!

Ringde dig hem igår, hade tänkt få med dig på lokal, men hörde sen att ni varit i Teuger. Snopet :)

Jag bara älskade bilden på hallonen! Man känner nästan hur de smakar. Ljuvligt!

Handplockat sa...

kram
ja du vi var ju lite "vilse i pannkakan" utan dej... svårt med Glasbutikens sortiment men summa summarum känns det bra Silkflower har tagit in Ilab´s möbelsortiment det har ju gått troll i det däör rosenskåpet när det såldes SKA ALLA HA DET men nu hade silkflower det så det var ju toppen (de kunnde ju inte sälja det mer på ilab redan i januari (det tog inte indet pga att det blev för dyrt)
ska ni stå på hägnans julmarknad i år åxå?

Monika sa...

Hej på dej! :o)

Så härligt! Jag blir så himla glad när jag hör att saker jag gjort verkligen brukas. De är ju bruksföremål, inte "bara" prydnader :o)

Jag har just suttit och knåpat samman ett nytt inlägg. Den här gången blev det väldigt personligt :o)

Och jag som hade tänkt mej att hålla mej lite neutral.

Men som vanligt så kom det direkt från hjärtat. Har svårt med att planera mina inlägg. Önskar jag kunde! Oftast sätter jag mej vid datorn och så skriver jag! ;o)

Kände ändå att det jag skrivit om är något jag verkligen vill dela med mej av. Kanske kan jag hjälpa någon annan i samma situation.

Såg du att en av de bilderna jag visar också fanns med i P-T igår? Hade skickat in och den kom med :o)

Uddens skorpor är helt underbara. Måste nog ta en tur dit snart och handla lite :o)

Njut av fikastunden och må så gott!

Många kramar

Monika

Monika sa...

Tack för din jättefina kommentar! Jag blev alldeles rörd över den. Den gick rakt in i hjärtat :o)

Nu är alla flyttar klara och det känns så tomt i vårt hem. Måste se till att vänja mej! Men det tar nog lite tid!

Rörigt är det också, för jag har inte orkat ta tag i något än. Det får bli eftersom...

Hoppas allt är bara bra där hos dej med allt. Att du myser och har det gott på alla sätt :o)

Kramelikram!


Monika