onsdag 12 augusti 2009

Dop

Vårt älskade lilla barn har äntligen blivit döpt och fått sitt namn Neah.
Hon blev döpt i dopklänningen som jag sydde till vår förstfödde och nu är det vårt tredje barn som blir döpt i den. Det är nostalgi känlor så det svallar över:D
Jag blir alltid rörd till tårar så fort jag är i kyrkan och det är något högtidligt som händer.Efteråt hade vi fika med hela stora släkten och i denna dop skål är många från släkten döpt, men numera använder vi den till blomdekorationer på dopdagen istället.
Denna gång har våra underbara grannar och tillika släkt fixat dekorationen.
I släkten är det bestämt att den som får flest barn behåller skålen,
så det blir nog min makes syster hon leder ligan än så länge.


Lilllan har fått världens mysigaste klänning av oss jag hittade den på tradera och den är sydd i 70tals marimekkotyg...helt underbar enligt mig.
Den som syr så fina klänningar är

http://www.retro-stuff.blogspot.com/

Jag har även investerat i ett väggord till lillans blivande rum....
You are LovEd
vilken passande text:))
Jag har inte hunnit så långt med rummet men lite investeringar i förvaring har jag gjort, men jag har gott om tid att planera färger och annat.
Ha det så bra kära bloggar vänner nu ska jag gå och sova...
Kram Lotta

4 kommentarer:

Butiken Handplockat sa...

Mys så snygg hon är
och vad STOR hon har blivit
härligt...

Unknown sa...

Jag hörde minsann av syrran att ni stött på varandra på stan. Fusk! Morrr.... du skulle ha tittat förbi, så jag fått pussa på lillan. :)

Tack för att fint dop :) Jag tog lite bilder som jag tänkte att ni skulle få. Du kan väl höra av dig om du ska till stan igen, så vi får träffas och fika om inte annat.

Pussss FosterMoster

Monika sa...

Så söt hon är lilla Neah! Jättelik sin syster dessutom! Har gjort en liten present till lillan. Levereras tillsammans med ett rätt så dammigt fat! Hihihi! Förstår om du gett upp hoppet om mej men jag ska verkligen se till att få ändan ur kärran snart. Bara lite hjälp med flyttande först :o)

Må så gott vännen!

Kram

Monika

Butiken Handplockat sa...

hej hopp
jag tänkte höra om du ville jobba med att bygga på mässan iår men jag hannnn inte säga hälften på morgonfikat - så avbröt Hanna med att säga HON SKA HJÄLPA MEJ.... Kul att ni ska vara där.
Pproducera på så ni har massor att sälja.
ha det bäst