onsdag 1 juli 2009

Trädgårds nytt...

Visst lät titeln fyndig!
Jag har haft blogg ledigt ett tag och njutit av vår underbara dotter, jag vet att ni fårlåter mig!! Jag kan inte få nog av vår lilla tjej som stjäl vår uppmärksamhet hela tiden.
här sitter jag mitt i natten för att kunna uppdatera lite:D
Jag kan inte låta bli att visa träsket som jag ser mellan våra träd på gården, jag älskar när allt ute har blivit så där krispigt grönt och fräscht.
Jag insåg häromdagen att vi ser vatten i 3 vädersträck från vår gård, inte illa va?
hmmm underbara orsaken till mitt blogg stop!!!!
insåg just att den söta munnen både skriker, äter och skrattar....

Silverarvens blommor i rabatten är underbara att titta på..det blir som ett hav av blommor med mjuka ludna gråa blad som bädd under.


Min vita syren har aldrig blommat så mycket som denna sommar och doftar underbart.


Storblommande förgätmigej i rabatten, vilka underbara blommor och doft:D

säsongens första gurka redo att plockas och det lär bli många till <3<3<3

Nytt tillskott bland pelargonerna mitt tradera fynd Agnes.

Nästa tradera fynd Apple blossom med underbart blomverk...

Sist i mitt inlägg.. jag har satt potatis i pallkragar och det blir spännande..
I förgrunden är ett Silva äppelträd som jag fick i morsdagspresent...min
make säger att det är ett vårdträd till Lillan<3<3<3
Det var en underbar present, vi har ett vårdträd var till våra
andra barn oxå.
Nää nu kära vänner ska jag krypa till kojs..Lillan vaknar ju och vill äta ibland på natten
så det är bäst att sova lite iaf.
Kramiz Lotta

6 kommentarer:

Unknown sa...

Men gumman! Vilka underbara bilder. Den på Lilla Neah var bara ljuvlig! Vilken vacker tanke med vårdträd till barnen. Han är nog lite Romantisk/poetisk din man :)

Vi ses. Kramen
Vero

Butiken Handplockat sa...

Mys
Ni har det hur bra som helst
hemma OCH det är så kul att se dej på jobbet...

härligt med trädgårdsbilder även om de är en dag förtidigt *gogarv*

pussa på lilla från mej

Kvalster sa...

Halloj! vilka fina bilder du lagt ut, speciellt på lillan förståss. Visst är det härligt med trädgård, att se hur allt växer och gror. Själv har jag oxå gjort en kryddhörna och planterat lite av varje.
Ha det gott kramar från Långnäs

Tone Lindblom-Brunes sa...

Vilka fina bilder, och vilken söt liten mun. Förstår att du behöver en paus för att pussa på den... Har haft en längre paus själv oxå, för att ta igen mej, men nu är jag tillbaka. Välkommen in!
Mvh/Tone

Anonym sa...

Hej Lotta och grattis till lillpigan.Hon är jättesöt vill jag lova.
Vilken fin blogg du har.Har varit in och tittat förut en ggr utan att lämna kommentar.Gör det på alla jag besöker numera.Det är alltid skoj med feedback.
kram och ha en bra sommar.
http://norrskensflamman.blogspot.com

Monika sa...

Men Hej! Där är Du ju! :o)

Så vackert det blommar hos dej!

Hihi, Du skriver nästan samma sak om mej som jag sa om dej till min syrra för en par veckor sedan.

Jag sa till henne att jag saknade dej och ditt alltid så glada skratt. Självklart kommer jag gärna på fika. Skulle vara så jätteskoj att får träffa dej och att få se lilla gullefjunet. Hoppas jag kan få saker och ting att bli av nu också. Jag är helt enkelt hopplös! ;o)

Mys & Må så gott min kära vän!

Kramar

Monika