söndag 12 juli 2009

Lite pyssel...


Pyssel dagar...vid regn..
Dotterns soffor är omklädda, rent och fräscht istället för trukos/grönt, sofforna hittade vi på återbruket för 250kr rena fyndet!!







Jag sydde örngotts modellen på överdragen så att man lätt kan ta av och tvätta, dessutom sparar man in kostnaden för dragkedjan:))

Min diskbänksskåp som jag lutade av för snart 20år sen har fått fönsterfärg för att tåla att stå ute hela vintern.

Locket ska jag bara vaxa ytan på det får vara naturellt.


Mitt sista pyssel för denna gång är snickarglädje..jag köpte dom på rea ifjol men nu är de målade och på plats:), jag är ganska nöjd med mig själv jag har målat och förborrat och skruvat upp alldeles själv...

Nä nu vill Lillan upp och mysa med mig:D

Tack för alla goa kommentarer det förgyller dagen.

Ha en trevlig vecka från i morgon

kram Lotta

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så kalasfina soffan och fåtöljen blev! Du är en fena på det mesta gumman. Det blev ju jättesnyggt med snickarglädjen med. Klart du fixade det. Hade jag aldrig tvivlat en sekund på.

Man kan nästan inte tro att det är samma skåp som vi hade i butiken. Bra tips med fönsterfärg utomhus. Borde ju stoppa lite bättre.

Var sugen på att dra till Luleå och titta på ett bord i veckan. Hänger du på? Hör av dig. Vi ses. Kram Vero

Västbacken sa...

Hej och tack för kommentaren :) Nu ska jag kolla runt på din blogg.

Lotta

Handplockat sa...

pyssel fia vad du är duktig =)
du får så mkt gjort här står alla projekt stilla
men kommer tid kommer råd.. som min mormor brukade säga

pussa på lilla från mej

Handplockat sa...

Hua
nattsuddade du pga ont i ryggen!!!
hoppas du blir bättre du har ju lillan att bära på ;)

jag tror detta blir en låååång natt
nacken är inget vidare och jag kan inte sova trots dråååååger
ska göra ett nytt försök strax

krya på dej vännen