måndag 19 november 2007

Arve gods...

Denna fantastiska kristall lampa har hängt i mitt förråd i 20 år, insåg häromdagen att den är så vacker att jag måste ha den i mitt vardagsrum ovanför soffbordet och så det blev, den är tillverkad på 60talet och passar utmärkt till mina omklädda NK soffor från 1961.
Den här gamla fotogen golv lampan ääääälskar jag , har trånat efter den i mitt föräldrahem länge men inte ens insett hur vacker den skulle bli i mitt nytapetserade kök förrän Pappa sa att de inte rymde den i sin nya lägenhet, hur lycklig blev inte jag....
Min man sa att han aldrig hade lagt märke till den konstiga lampan med gul skärm men den blev fantastisk med ny glasskärm från Texa design och el installation, så nu älskar vi den båda två..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var något min blick fastnade för på min lilla bloggpromenad...

faster atta sa...

Underbar lampa, men vet du vad, tapeten bakom lampan är underbar den med!

Broarne sa...

javisst det är ju kul med besökare, jag länkar till idg åxå.
Annmarie

Anna sa...

Tack för besöket hos mig - kul för nu hittade jag hit. Vilka jättesnygga lampor - och smycken precis i min smak med. Återkommer absolut!

Ha en fin kväll!

Taggtråd & Gamla spetsar! sa...

Superfina lampor!!! Gillar skarpt den nedre.
Hoppas du blivit bättre.
Kram Helen

NICOLINAS BONING sa...

Hoppas att du har frisknat till nu!
Vad bra det är när man kan göra fynd i sitt förråd eller hos någon närstående;-)
Roligt med lite annorlunda lampor...
Kram/Birgitta