torsdag 19 november 2009

Målnings projekt...

Jag har förvandlat min provdocka till en lite mer gammeldags docka och samtidigt lite kul med svart istället för björk.Jag har målat med allmogefärg och vaxat ytan efteråt och fin polerat med en yllestrumpa. Jag glömde att fota den innan men det går ju att föreställa sig den hur den såg ut.



Provdockan är en kvarleva sen jag och min bästis hade eget företag ihop nämligen en tygatelje.
Ha det så bra kära vänner ska hämta hem maken för veckan han är ledig imorgon så vi ska jobba tillsammans hemma
kram Lotta

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så läckert det blev med svart, kära bästis! :) Jag har funderat på att måla min vit. Jag är så less björk, så du anar inte.

Du MÅSTE komma och kika nån dag nu.
Kram Vero

Lisbeth Williams sa...

Hej & tack för besöket på min blogg http://wabisabi-style.blogspot.com
På så sätt hittade jag hit. Härlig blogg. Skulle gärna vilja ha provdockan som du målat om så läckert. /Lisbeth

Monika sa...

Så snygg den blidde! Du kan du! :o)
Jag har sökt och sökt efter en provdocka men inte hittat någon ännu. Men nåt ska väl finnas kvar för framtiden också ;o)

Kul att få duka snyggt. Och extra skoj är det ju när man får gäster.

Jag brukar titta på Halv åtta hos mej. Skrattar så det dånar i hela huset ibland åt Helge Skogs underfundiga och lite bitska kommentarer.

Jag har beställt varor hos dotra din för några dagar sedan. Det svåraste var att bestämma vad jag skulle välja. Hon gör ju så fina smycken.

Nä men titta! Nu är jag visst i form! Vilken galet lång kommentar! ;o)

Nu går jag hem till mej igen! :o)

Må så gott!

Kramis

Monika

Handplockat sa...

härligt ser ut som den vi säljer nu ju ;)
jag har inte varit runt på bloggar på en veck amen nu tar jag mej en kvart när jag är hemma och är dunder hängig.
har beställt fler vi har sålt tre i höst =)
pussa på lillgumman