måndag 17 november 2008


Jag har testat att bakat med butikens muffins mix, jag valde morotskaka vilket är min
favvo sen tidigare i alla de former.

Jag köpte en förpackning av våra nya snygga muffins formar från butiken och
visst ser det gott ut. Jag skyndade mig att fota innan familjen tog för sig.

Lite florsocker på toppen blev som snö till glasyren.


I butiken säljer vi oxå smaksatt kaffe och det är underbart gott....
bara doften i sig är förförisk.
Passar ypperligt till muffins:D
Butiken ja... kan ju avslöja att det handlar om Br. Öberg interiör där jag
jobbat sen 7 år tillbaka.
Ni kan kolla in hemsidan om ni är nyfikna http://www.oberginterior.se/


Måste avsluta med en bild på ett nyköp till lillan som växer i magen...På mique hade de så charmiga bodys och nappflaskor med texten gullunge.

Har i dagarna en löptik i huset och jag hade inte en aning att de kan bli så jobbiga och pilska under deras löp..har aldrig varit så med gråhundarna. Jag gissar att hon är ungefär som katter brukar vara, gnäller och går an.

Julen närmar sig och jag längtar till julpyntet ska fram hemma så har jag inte känt på länge..undrar om det är hormonerna som talar:D

Ha det bäst bloggar besökare, jag blir så glad för era kommentarer ibland är de enda trösten när vardagen känns grå och tråkig:D

Kram kulan Lotta

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så mycket jag missat hos dig!

Vilka maffiga muffins. Nu kan du ju frossa - magen skall ju ändå växa :-)

Åh vad roligt att få köpa sådana där söta små sparkdräkter!!!

Jag kikar nog förbi Öbergs vilken dag som helst!

Hoppas min butik i Kyrkbyn är klar till Julmarknaden - hur som helst kikar jag förbi ert ständ.

Ps - din Hemlis är bäst!

Kram maud

Andrum sa...

Åååååh,hon kommer att bli så snyggelisnygg i den outfiten!!

Ha det bäst

Kramen ;O)

Unknown sa...

men vilken myyyysig dräkt du hittat till Lillan!!! Hon kommer att bli gossigt snyggast i den! (som om hon inte kommer att bli det hur som helst) Jag är så glad för eran skull. Det är nästan så att jag avundas er, men bara nästan :)

Kikar in nån dag och hämtar burken. Har haft en del att stå i senaste dagarna bara, som du vet.

Kramis Vero

H@nn@ sa...

Hej min lilla mamma.. Har bakat muffins jag me, men dom räckte inte länge, thomas åt dom som en galning. :) Längtar hem till er och lilla pilskna Doris. Hoppas hon inte är allt för jobbig.:)Har varit sjuk nu i två dagar, ringer dig sen ikväll. Krama lillan från mig, ;P

Kramar Dotra...